GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

pure & purr purr love

2014-03-10 | 16:58:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Jag har ingen vidare måndag.
I ren frustration har jag t ex stressrensat golvbrunnen under badkaret bara för att underliggande kokande ilska yttrade sig i rena utbrott över lite smutsfläckar på diskbänken.
Jag känner mig loppanfallen men vet att klådan beror på inre stress.
 
Men så kommer Ozzy, den av de tre katterna som nog är mest "min". Och han kom med sitt lilla pälsiga huvud och buffade mot min kind och mot min hand och mot min haka.
Och jag buffade tillbaka. Han började spinna och det underbara surrandet var som balsam för min själ.
Älskade lilla katt. Älskade vän.
Så okomplicerad fin kärlek.
Jag älskar honom och jag tror nog han älskar mig med.
 
Och jag fick energi till att både skriva fakturor, få undan pappersjobb samt att jag fick ihop en krönika till lokaltidningen innan deadline.
Kommentera 3 st

Kommentarer
Annster
2014-03-10 - 18:53:05

Åh, så gosigt :)

Ling-Ling
2014-03-11 - 11:14:37

Ja visst är det fantastiskt hur de kan få en att må bättre och vända en dålig dag. Folk tycker ofta människor är värda mer än djur men mina katter är bra mycket bättre än många människor. Inga intriger, skitsnack eller dylikt, de är enkla, vill bara ha och ge kärlek :)

Svar: ja det är sådan rak ren genuin kärlek denna mellan och till djuret.Älskade små pälsklingar <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Annie
2014-03-11 - 20:40:22

Katter är bäst på att göra en dålig dag bättre :)

Svar: ja katter är underbara <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: