GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Kyss mig där bak sa (H)Anna !

2014-03-30 | 17:19:16 | Krönika/Politik/Tankar



I fredags efter att Karin sms:at att barndomsfavoriten Orup ska vara med i årets Så Myckey Bättre , så satte jag på en favorit från förra säsongen : " Hanna från Arlöv" tolkad av Agnes. Låten har varit en favorit i många många år med Nationalteatern.. Men Agnes version.. Den är mäktig. 
Jag har lyssnat på den på repeat många gånger under helgen och orden har lika många gånger slungat mig tillbaka till sista året på gymnasiet när jag var som mest "politiskt brinnande " och hade visioner om att förändra samhället, Sverige, Världen. 
Jag kan få tillbaka de känslorna och den önskan. 
Tankarna på att byta bana. 
Att åter engagera mig .. Mer. 
Ställa mig upp och ryta ifrån "nu går det fan i mig vara nog" . Skrika om Medmänsklighet, Rättvisa, Jämlikhet. 
Det finns så jäkla mycket jag tycker är så helt galet och fel. 
Saker jag inte ens fattar att de fått börja eller ske än mindre fortgå. 
Jag kan banna mig själv för att jag tappa just gnistan att vilja förändra.. På riktigt. Även om jag då och då t ex i denna blogg verkligen försöker vida både vad jag tycker och tänker och står med en förhoppning om att jag kanske får nån mer att i alla fall tänka till och tänka efter nån gång. 
Jag är aldrig rädd för att visa mina åsikter. 

I år är det två viktiga val, både eu-val och riksdagsval. 
Jag hoppas så att det röstas fram röda varma vindar igen istället blå och kalla. 
Kommentera 1 st

Kommentarer
Helén
2014-03-31 - 11:46:36

Jag räds de främlingsfientliga rösterna i valet mest. Bara tanken på att man vill lägga sin enda röst på rasister som beväpnat sig med järnrör. Det finns dokumenterat. Och väldigt många verkar acceptera detta. Stödja detta. Den människosynen skrämmer mig.

Svar: ja mig med Helén.Det är för mig så totalt skrämmande och ofattbart att SD fått den maktroll och plats de fått i Sverige idag och att det bara blir mer och mer vanligt att svenskar skyller allt på utlänningar och invandrare och att folk mer och mer slänger sig med uttrycken " jag är inte rasist men" och sen följer så grova rasistiska åsikter..
Så jag hoppas verkligen även det kan bli mer arbete över partigränserna för att i af försöka stoppa de högerextrema partierna.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: