GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

And the Oscar goes to....

2014-03-03 | 02:43:00 | Film/TV/Kändisar

Ellen gjorde en rolig inledning på galan och nu är det första kategorin.
 
 
Bästa Manliga Biroll och Oscarn går till...JARED LETO!
YEY!
Och han håller ett fint hyllningstal til sin mamma♥
Mammor är bäst.
Och han avslutade med fina ord om att Oscarn även är till homosexuella och utsatta i samhället.
Fina Jared!
 
 Jared Leto, Oscars, Winner
 
 
Kl 03.03
Lite priser för makeup och kostym, en av de nominerade sångerna har framförts samt varit lite om animation.
Jag koncentrerar mig på rapport om de tyngre priserna och kanske roliga presentationer.
 
Kl 03.42
Steve Martin, Angela Lansbury och Angelina Jolie har fått varson hedersoscars. Angelina har fåt en för sitt engagemang för välgörenhet runtom i världen.
 
Kl 03.50
Attans ingen Oscar för Bästa Utländska Film till Danmark och The Hunt.
 
Kl 04.07
Haha ja jisses, den här Twitterbilden eller bilden överhuvudtaget hade man ju velat vara med i...eller tagit själv.
Inbäddad bildlänk
 Ellen ville ta en selfie med Meryl, Julia Roberts, Jennifer Lawrence, Brad Pitt, Angelina Jolie, Jared Leto och Kevin Spacey joinade, Bradley Cooper tar själva bilden.
( kl 04.27 och bilden har över 400 000 retweets)
Kl 04.12 Dags för Bästa Kvinnliga Biroll...och Oscarn går till...Lupita Nuyong'o
 
Kl 04.22
Haha, Ellen har beställt pizza och delar nu ut till de galaklädda hmm svältande kändisarna.
Julia Roberts grabbade åt sig en ostpizzaslice , Brad Pitt delar ut papptallrikar.
 
Kl 04.35
Filmen Trollkarlen från Oz hyllas bl a med sång av Pink.
Och selfiebilden med Ellen och alla skådisar har nu nåt över 650 000 retweets och slår snart Obamas rekordretweet på 700 000.
 
Kl 04.35
Dags för in memoriam - minnas de inom filmen som gått bort under året.
Kl 04.58
Philip Seymour Hoffman fick sista bilden..innan Bette Midler nu gick ut på scenen och sjunger Wind Beneath my wings.
 
Kl 05.10
För övrigt har mitt Oscarssällskap Ozzy inte varit särskilt pigg..
 
Kl 05.17
"Let it go ", Frozen får Oscar för bästa låt.
 
Sen har Ellens Selfie -Tweet slått alla rekord och typ kraschat twitter. Över 1 miljon re-tweets!
Nu är det de allra tyngsta priserna kvar - huvudroller, regi, film.
 
Kl 05.35
Alfonso Cuaron vann för bästa regi för Gravity, efter att Angelina Jolie och Sidney Poitier delat ut priset.
Gravity har för övrigt kammat hem storslam under natten nu med Oscars för massa tekniska grejer osv.
 
Kl 05.41
Dags för Oscarn till Årets Kvinnliga Huvudroll...och Oscarn går till..Cate Blanchet!
..05.47..Cate håller ett långt tal vissa delar av det vädligt bra, lite feminsitiskt samt hyllande av de andra nominerade kvinnorna.
Kl 05.50
Årets Manliga huvudroll..Oscarn går till..Matthew, Leo, Matthew, Leo, Matthew, Leo.........MATTHEW MacKÅnnahueyduelluey!
 Men detta är dubbelt..som jag skrev tidigare i afton - Jag tycker Leo förtjänar en Oscar.
Och tyvärr tycker jag nu, dels efter att ha läst en intervju i DN med Matthew där han ger ett ganska lamt svar på om gaybröllop ska vara tillåtet..att han inte vet..det ska ju bara vara ett Rungande Klart JA på en sådan fråga..
Och i tacktalet var det väldigt mycket Gudssnack nu. Så det var inte i närheten av det ödmjuka viktiga tacktal Jared t ex som vann Oscar för Bästa Biroll från samma film.
 
 Kl 05.57
Årets Bästa Film: 12 years a slave!
 
Så där, då var årets Oscarsgala till ända. Jag har varit vaken hela tiden, får se om jag tar mig nån timmes nap nu eller om jag kör på nu när jag ändå är vaken och ögonen inte går i kors.
Det har varit en gemytlig och snäll gala. Ellen har gjort ett strålande jobb med "snälla" skämt.
Härligt att ha sett att alla skådisar varit så med på noterna och det känts ganska så familjärt.
 
ahh Oscars..I love u!
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Sanna
2014-03-03 - 08:25:47

Tack för denna snabba och enkla uppdatering om nattens gala! Mina ögon stängde ner strax efter 3, så det var väldigt välkommet att hitta detta inlägg nu för att se vad jag missade!

Annster
2014-03-03 - 15:14:26

Roligt inlägg, då jag missade sändningen :)

Jesse
2014-03-03 - 16:54:45

Har letat efter någon som skrivit bra om oscars galan, och nu hittade jag rätt! Jag trodde jag hade kanalen det gick på men icke, upptäckte jag 5 minuter innan det började. Deppig.

Jag önskar att Leo hade fått en oscar, han förtjänar en, nej vänta. han förtjänar flera. de senaste filmerna han varit med i har han varit lysande i.
Är inte förtjust i Matthew Hur-Man-nu-stavar-efternamnet, eller hans förmåga att agera.
Får inte Leo något nästa år heller, så är det skit. haha

Svar: Tack Jessika, roligt att du gillade min rapportering. Tycker ju själv att det är så kul!
Ja Leo borde få en bunt med oscars för en massa roller..skandal att han inte fåt en enda statyett!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: