GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

It's monday keep My lattes comin'!

2014-06-23 | 12:07:00 | Illustration/Teckning/Konst/Design



Jahopp så var det måndag igen då. 
Har en ganska så ledig vecka så ska dona lite här hemma , både in och utvändigt tänkte jag. 
Och så ska jag unna mig att dels läsa och dels rita . Sitta i timmar och bara teckna och skissa. 
Ovan ser ni dagens första skiss. 

Och mellan bok och tecknarvarvdn som ska ge mig energi ska jag klara av att fortsätta strida mot företaget jag hyrde min tryckutrustning av , som fortfarande inte sagt upp avtalet med dom som skickar räkningar.. Som varken behagar svara på mail eller i telefon. Usch situationen är så obehaglig och olustig nu så vet knappt vad jag ska ta mig till.
Bläsch. 

Nej en kopp te nu och några kapitel. 
Kommentera 7 st

Kommentarer
Malin
2014-06-23 - 12:37:15

Men fy, hur kan de ha mage att bete sig så? Olagligt dessutom! Hoppas det löser sig så bra som möjligt för dig!

Kia
2014-06-23 - 13:55:23

Varför kontaktar du inte polisen då?

Sanna
2014-06-23 - 15:03:40

Hej, Jag har inte kommenterat innan. Men jag vill mest ge dig lite pepp och styrka att kämpa på. Det är ju inte klokt hur de beter sig! Det kan ju verkligen inte vara en professionell företagare? Men som de andra har sagt, så borde du gå till polisen. Bestrid fakturan om den är på för mycket. Har du ett avtal i mail så borde de fungera som bevis? Se bara till så att det är ett anbud och en accept? KRAM

J
2014-06-23 - 15:19:16

Maila KO alla mail, dokument och avtal. Sen ringer du dem. Sen brukar det räcka med att hota med att en anmälan är påväg.

Annster
2014-06-23 - 15:29:28

Förstår att du sitter i en knepig situation och att det måste vara otroligt svårt, stressigt och obehagligt.
Hoppas så att det ska lösa sig snart för dig.

Anonym
2014-06-23 - 16:38:05

Tyvärr är det ju krångligare när det handlar om tvister mellan företag eftersom du inte kan tex gå till konsumentverket då, utan vägen du ska ta är via advokat och sedan ev. gå vidare till tingsrätten om ni inte löser det innan. Det låter ju som att du sparat alla avtal och konversationer, så det borde inte vara så svårt att bevisa din rätt. Pröva maila dom en sista gång, hänvisa till avtal, och meddela att du och din advokat kommer ta saken vidare om dom inte rättar sig efter avtalet omedelbart.
Hoppas det löser sig.

Johanna
2014-06-23 - 20:03:48

Har själv som företagare varit med om ett annat företag som skickade fakturor vi inte var överens om. Varje faktura jag fick skickade jag tillbaka och skrev "bestrides" på. Till slut skickade ärendet till Kronofogden, vilket var toppen för mig. Jag svarade på KF brev varför jag ej ansåg att jag var skyldig att betala. Därefter hade de (det andra företaget) möjlighet att välja att gå vidare med ärendet. Det tas isåfall upp i Tingsrätten. Något de valde att inte göra, för att de inte skulle vinna gissar jag. Det är lätt för företag att skicka ut faktura efter faktura och man blir rädd och känner att man måste betala annars kan man hamna i trubbel, men sätt ner foten säger jag. Skickar tillbaka dem och se vad som händer.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: