GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hum hum i humlegården..

2014-06-08 | 23:55:48 | Egocentrerat&Vardagligt

I fredags och igår lördag. 

Söndag kväll

I fredags morse när jag klippte gräset fick jag en plötslig smärta på vänsterarmen och i ren reflex böjde jag den pch en ny smärtvåg slog till innan jag såg en stor och tjock humla falla mot marken. 
Jag har inte fått ett stick av humla/geting/bi på säkert 20 år så hade glömt hur jäkla ont det gör. 
Det jag inte glömt är hur dåligt jag mådde senast med kräkningar och hög feber. Vilket jag även kan få av tillräckligt många mygg. 
Så i mindre panik rusade jag in, sköljde med iskallt vatten och tog dubbeldos clarityn. På med kortisonsalva. 
Det kändes ganska ok efter en stund och resten av fredagen . 
På lördagen vaknade jag och såg en rejäl svullnad och den tilltog alltmer hela lördagen med både klåda och värk. 
Men bet ihop och klarade av ett jobbpass även om armen bultade och hettade. 
Idag har det inte varit lika ilsket rött , men väldigt svullet, armen känns liksom inte riktigt som min och som om den väger bly samt fullt med knottriga blåsor och värker ända in i skelettet . 
Så antar det får bli ett vårdcentralsbesök imorgon. 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: