GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det ska vara gott att leva

2014-07-05 | 16:35:14 | Egocentrerat&Vardagligt







Sommaren gjorde så äntligen comeback igår fredag med över tjugogradig värme och bara härlig känsla.
Jag har ingen riktig semester i år, det har jag i och för sig inte haft på flera år, men jag ser till att njuta och passa på de dagar jag har ledigt.
Både torsdag och fredag kväll bjöd jag hit min bästa vän Karin och vi såg film och drack vin och åt godis i torsdags och igår satt vi ute på altanen till midnatt, lyssnade på musik, drack öl och rosé och bara tjötade. det är så fantastiskt lyxigt att ha just den där bästa vännen som förstår en precis och som man är på samma våglängd som på de allra flesta plan..inget jobbigt, inget gruff inget gnissel.
 
Jag startade min lördag med frukost ute i trädgård, sittandes i nya möblerna. Så himla underbart!
Hängde ut tvätt och rensade bort lite ogräs och bara njöt av mitt hem och min trädgård..medan min älskade sambo låg lite bakfull inomhus efter en jobbfest där de firakde in semestern igår.
 
Mamma kom förbi och i denna ljuvliga 26gradiga värme tog vi en promenad på över en mil innan vi åter satte oss här i min trädgård, korkade upp lite bubbel och jag åt en bit underbar Västterbottensostpaj med lite charkdelikatesser.
 
Som jag nämnt då och då har det varit en för jäkla tung vår och försommar och igår kom ytterligare ett bakslag i "farsen" eller vad man nu ska kalla alltihop kring det infekterade tilstånd som nu blivit mellan mig, det företag jag hyrde min tryckutrustning utav och som nu inte behagar säga upp upp avtalet hos kreditbolaget så jag nu sitter med en hög inkassoräkningar på något jag inte längre hyr.
 
Men hur tungt det än är i vissa lägen och har varit och hur ont än vissa saker än kan göra..så visar det sig att man ändå nästan så gott som alltid kommer ut på andra sidan och kan se tillbaka och tänka" jag tog mig igenom det där också".
Och det är så himla himla viktigt att just ta vara på de små stunderna av enkel lycka, de ljusglimtar man kan roffa åt sig, vare sig det är insikten att man är så frisk att man kan promenera just en mil tillsammans med en helt fantastisk kvinna som man har tur att få kalla mamma, lyxen att ha en bästa vän man kan vara helt sig själv med och känna att man duger, mysigheten att maratonkolla en tvserie med sin livskamrat och sambo som man äger ett hus tillsammans med, lyckan över att se ens ena katt komma skuttandes mot en medan man tar bort maskrosor under körsbärsträdet i ens alldeles egna trädgård♥
Kommentera 1 st

Kommentarer
Hanna Karlsson
2014-07-06 - 00:01:47

Vilket mysigt inlägg. Men trist med det där företaget.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: