GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

today it´s me and mac

2014-01-21 | 10:11:47 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Hej på er blogosfären. Hoppas ni har en fin tisdag.
Jag började min med en timmes yoga och känner mig nu, efter frukost dessutom då skön och härlig i kroppen redo att ta itu med massa pappersarbete och strukturering här på "kontoret".
Men ska även teckna lite och vid 12 kommer min bästa vän på lite lunch ty det är hennes födelsedag idag.
 
Igår var vi och storhandlade..verkligen storhandlade så nu är kylen nästan så där härligt fylld med gottigheter som den annars bara brukar vara hemma hos mamma där det alltid finns nåt att ta sig.
Det blev kyckling, soppor, keso, yoghurtar, grönsaker, ostar, bröd, pasta, creme fraiche, ris, köttfärs,tonfisk, ägg, pålägg, kesella, frukt, bär och en massa mer. Känns lyxigt.
Det är roligt också det där med att se in i sitt kylskåp och i andras vad som är standard för en del att alltid ha hemma..
Här finns det nog alltid skinka, olika ostar, ketchup, gurka, tomat nån yoghurt och nästan alltid kyckling.
Men vi har väldigt sällan smör hemma - sånt att ha på mackan för det går lika bra utan och aldrig mjölk för det dricker vi inte.
Nåväl.
Nu ska jag fylla på min kopp med te och ta tag i papprena.
 
 
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
sofia
2014-01-21 - 10:35:13

har också ett sånt skydd :D

Linnéa
2014-01-21 - 10:41:24

Hos oss finns det alltid ägg, smör, mjölk, morötter och fil haha. Vovven får fil på morötter och jag måste ha mjölk i te och man kan steka pannkakor :-)

Robin
2014-01-21 - 15:37:02

Mac är bara sååå rätt ^_^ Själv kommer jag att skaffa en MAC book pro så fort som jag har råd =)

Fröken H
2014-01-22 - 09:53:51

Älskar min mac jag med! Har haft den i flera år och har aldrig varit nöjdare :) Vad är det för jogga-pass du kör? :)

Svar: älskar både min macbook och min imac..men de börjar bli lite tröttna och slitna nu märker jag.
Jag har köpt en "basic" yoga-dvd som är ett 50 minuterspass som jag kört nu några gånger =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: