GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

my tv candy

2014-01-30 | 22:45:53 | Film/TV/Kändisar

 
Jag gillar verkligen Carrie Diaries.
Ok kanske lite för mycket tonårsdrama för min ålder och vissa karaktärer är oerhört störande men på det stora hela är det ganska mycket tvgodis för mig.
Framförallt på grund av klädinspirationen.
Precis som "storasyster" Sex and the City har denna serie en helt amazing garderob.
I SATC var det Patricia Field som stod för stylingen , i Carrie Diaries är det Eric Daman som även stylade Gossip Girl.
Det är härligt färgsprakande, mönstermixande och inspirerande.
Åttiotalsmusik och åttiotalsnostalgi.

Serien handlar alltså om Carrie Bradshaw när hon går på High School, baserad på böckerna av Candace Bushnell. En del stämmer inte alls överens med hur saker är i SATC men strunt samma.
Nu i säsong 2 har en ung Samantha gjort entre och är en kul figur!
 
Härligt kvällstidsfördriv i soffan med te, godis och filt.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Linnéa
2014-01-31 - 11:34:09

Ååå jag älskar också serien just av samma anledning som du - kläderna är ju bara helt underbara <3 å frisyrerna och andra små detaljer. Love love love!

Malin
2014-01-31 - 12:13:29

Jag tycker också den är jätteinspirerande, trots tonårsdramatiken... :-)

A
2014-01-31 - 12:29:22

Älskade säsong 1 och längtar efter att börja kolla tvåan nu.

Katarina
2014-01-31 - 20:32:18

Hahahaha jag har inte alls kopplat att Samantha är Samantha! Hur kan jag vara så korkad?! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: