GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

balans och harmoni 2014

2014-01-07 | 12:51:29 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Så där då var det slut på mellandagar och slappardagar och halvledigheter.
Back to work 100%
 
Om jag 2013 hamnade i balans och harmoni kroppsligt med kost och motion så ska jag som mål 2014 hamna i mer balans och harmoni vad gäller jobb-struktur-tider.
 
-Jag ska verkligen försöka ha bättre fastare tider nu med mitt jobb.
Jag ska gå upp bestämt klockslag varje morgon- kl 7, äta frukost, kanske ta en joggingtur 2-3 morgonar i veckan på en 20-25 minuter, dusch och sen ha jobbdag 9-17/18.
Yoga ska jag också få in i mitt schema för det tror jag stenhårt på.
 
-Vissa dagar ska jag bara ha produktion - dvs bara stå och trycka och trycka och packa ordrar, dagen efter mindre produktion men hinna med posten, kundtjänst osv.
 
-En dag i veckan skall sättas av till rent administrativt så som fakturor, bokföring, inköp, inventering och även här skall mer struktur ske och ordning.
 
-En dag i veckan skall jag känna att det är tillåtet att bara sitta och skapa och vara kreativ. Rita, fotografering, skissa, layouta, brainstorma, projekt.
Jag har fortfarande efter ganska många år nu i branschen fortfarande svårt för att själv tycka att en dag jag sitter och ritar är en riktig arbetsdag. Men det hör ju till mitt jobb..det är ju det viktigaste jag gör eftersom det jag skapar är det jag ska sälja.
 
-Jag tänker tillåta mig sluta tidigt om fredagarna eftersom att jag ändå sitter kvällar med småpill med webshoppen och idéer kommer ju när de själva vill och FB och Instagram sitter jag ju med på helger också och det är ju jobb.
 
Sen får jag se hur mycket jag ska satsa på fotograferandet och få in det i schemat.
Webshoppen är ändå det som tar mest tid.
Krönikaskrivande räknas in på kreativ dag.
 
Frukost, förmiddagskopp, lunch, eftermiddagskopp, middag.
 
Ja detta är mål och planer som jag hoppas uppnå för än mer balans och harmoni och för att också värdesätta mig själv och det jag gör mer .
Sen vet jag att det kommer bli svårt att hålla sådant här på grund av att jag just håller på med det jag gör.
Ett plus vore om jag kunde sluta grubbla och stressa upp mig psykiskt så mycket som jag gör...men det är väl sån jag är.
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Jess
2014-01-07 - 14:23:05

Låter som sunda planer :) Hoppas att 2014 kommer bli ett härligt år både inom och utanför företaget :)

Carro
2014-01-07 - 18:42:26

Kanske du borde testa KBT?
Jag är en grubblare ut i fingerspetsarna o tror att jag löser problem och jobbigheter med att tänka o grubbla.. som bara leder till mer dumma tankar.

Men nu har jag gått på KBT o vet hur jag ska hantera det.
Det tar ju tid, men jag har verktygen!

Fröken H
2014-01-07 - 21:52:40

Jag tycker det låter som en bra plan! Jag tycker du ska prova mindfulness/medveten närvaro, det har hjälpt mig en hel del med att minska stress :)

Svar: det tror jag säkert funkar..det är därför jag är så inne på det här med yoga..ha rju bara gått en helgkurs men så "skön" som jag kände mig och sov så bra som veckan efter, det har jag nog aldrig gjort.kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: