GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Aqua

2014-01-18 | 19:34:55 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
..ni verkar vara en del vattumän som läser min blogg och som"ivrigt väntar" på en tecknad Vattuman i min stjärnteckenserie..och deet fick bli det första tecknet jag började skissa som inte naturligt har "horn"..så som Väduren, Stenbocken, Oxen och till viss del man kan sätta på Skytten med lite fantasi..
Men ett enhörningshorn kan också vara snäckliknande och sandformat...
Så ovan ser ni en WIP på just Vattumannen..eller Vattukvinna då..ville även ha in rörselse i bilden i håret..dels vågsvall..men även lite vind då vattuman hör till Luft av de fyra elementen.
Kommentera 4 st

Kommentarer
Cindy
2014-01-19 - 06:15:03

Kul idé :) ska beställa mig en vågen när den kommer :)

Anni
2014-01-19 - 07:10:21

Fin. Väntar med spänning på fiskarna.

Lisa
2014-01-19 - 10:33:37

Verkligen jättefina! Jag väntar också på vågen, men skulle verkligen vilja ha alla i en födelsedagskalender. Det skulle vara en rolig grej!

Katarina
2014-01-19 - 23:32:02

Ska bli kul att se slutresultatet. Vore härligt att ha en vattukvinna på väggen :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: