GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hello memory lane!

2014-02-03 | 10:39:56 | Egocentrerat&Vardagligt

Hej på er blogosfären.
Hoppas ni har en fin måndag och fått en bra start på veckan!
 
Jag sitter nu och förbereder mig mig för en föredrag/föreläsning.
Vid lunch har jag blivit inbjuden att komma och visa upp mig/mitt företag och prata om detta i cirka 20 minuter inför Rotary här i stan.
 
Jag har inte gjort mycket sånt här alls under mina snart 7 år (!) som egenföretagare. Så är nervös men samtidigt peppad.
Jag vill inte ha massa papper och sånt i handen med vad jag ska säga utan försöker mest mentalt bara förbereda vissa stödpunkter att prata ikring:
 
- Starten sommaren 2007 -mest layout och annonsformgivning
- Genombrottet sommaren 2008 med Today i´m wearing thistrycket, Nelly.com, Lindex
- kollektioner och tänk
- Webshoppens öppnande 2011, tänket kring miljön, ekologiskt, få mellanhänder, Fair Wear och ha egen produktion
- Övrigt så som Fotografjobben, krönikör/skribent, annan formgivning
 
Krönikör från lokaltidningen där jag är en av deras "stående" krönikörer.
Några logotyper och jobb jag gjort åt lokala företag och revyer.
Bilder från mitt genombrottsår som designer, 2008...Nelly.com, Lindex och Rosa Bandetgalan med Emma Wiklund, syntes ganska mycket i lokal press men även flera gånger i t ex Sofis Mode.
Fotograf - familj, porträtt, bröllop etc men fotar ju givetvis allt till min egna shop och lookbooks Avanna.
 
Webshoppen, mitt älskade Avanna.
Kommentera 3 st

Kommentarer
Hanna
2014-02-03 - 12:52:18

Vad kul! Lycka till. :-)

Svar: tack Hannavännen <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Ida Nielsen
2014-02-03 - 16:52:35

Kul o se! Tänk vad länge jag läst din blogg :) Minns när du gjorde det med revyn t.ex. Tror inte ens jag flyttat hemifrån när jag hittade hit.

Svar: härligt med underbara läsare som följer en i flera år, det känns tryggt och kärleksfullt <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2014-02-03 - 21:15:42

Hoppas det gick bra och att du känner dig nöjd. Jisses så mycket du har gjort och hunnit med. Både imponerande och inspirerande!

Svar: det gick jättefint vännen. Ja ibland kan jag ju känna att jag inte gjort nånting alls här i livet s¨det är bra att se över lite så här ibland och faktiskt inse att man ju gjort massor =)
Såg för övrigt på Voguedokumentären du tipsade om - så bra!!

kramar till dig från mig!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: