GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Försöker finna julefrid och julekänsla

2014-12-15 | 19:38:58 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 


Nu är jag hemma efter ett dygn i Stockholm.
Mys med mamma, glittriga juleälgar och pampiga juldekorationer.
Shopping och så en lunch med en av mina finaste vänner, som jag inte träffat på så länge ..men det kändes inte när vi sågs.
 
Plånboken tunnare men garderoben blev en kjol, tre klänningar och ett par strumpor rikare på denna tripp.
Med mig hem fick jag även en liten vit bordsgran..
Så nu har jag 2 minigranar och så den stora.
Gran-bananas i år?
 
Njuter nu av juledoftljus och det glittriga skenet från alla granar, dricker julmust och ser på mitt absolute julefilms/julavsnittsmåste varje år: Julavsnittet säsong 2 av Beverly Hills 90210.
Försöker finna julekänslan, julefriden, julero.
Tyvärr är jag inte så sugen alls på jul i år ..då detta året varit som omvälvande på så många sätt..så mycket saker har ställts på ända.
Sen jobbar jag långpass båe 22:a och 23:e december ..och jag gillar ju nästan den 23:e december allra bäst.
Den dagen är magisk.
 
Men det gäller att alltid fösöka göra det bästa av varje situation man just nu eller då befinner sig i..
Ta vara på det som betyder något.
Kärlek, värme, mys och trygghet med de allra närmsta♥
 
..och jag känner nu att man kan inte ha för många granar.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: