GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En förkylningsförbannelse detta datum?

2014-12-01 | 21:52:45 | Egocentrerat&Vardagligt



Så här såg första advent ut i vårat hus. Blir väl lite mer pynt närmsta veckorna och funderar på att låta granen komma fram nu till helgen. 
Men nån adventsstake Med levande ljus har jag inte orkat med eller känt nån energi till att göra i år. 
Hag som är julenörd deluxe känner i år , på grund av många anledningar , inget stort julesug alls.. 
Åhléns kör en väldigt bra och sann reklam på tv just nu om att ju mer vi jagar julstämningen desto längre ifrån kommer vi den.. Och att julen kanske mer handlar om att göra så lite som möjligt under så lång tid som möjligt.. Ligger nåt i det och är det nåt jag verkligen bara önskar denna jul är det lugn och ro och just frid.. 
Finna ro att läsa en bok igen, känna lugn och njutning , stillhet. Bara vara. 
Nåväl. 

Idag, nästan som en förbannelse blev jag förkyld. För tredje året i rad detta datum. Är det inte märkligt? 
Jobbade 6-12 idag och hann just säga ja till ett extrapass imorgon kl 7-16 innan halsen började skava. 
Kom hem , åt, somnade, tog varmt bad, somnade igen och nu ligger jag här toksnorig, ont i hals och bultande huvud. 
Så hade behövt ledig dag imorrn som tänkt.. Men men alvedon och halstabletter. Det får gå. 

Typiskt dock nu när jag är i så himla bra löparform .
Grrrr und morr. 

Nepp lite mer te och så Paradise Hotel sen sängen. 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Hanna Karlsson
2014-12-01 - 22:11:21

Blev också förkyld idag. Extremt dålig tajming....

Linnéa
2014-12-02 - 10:11:28

Krya på dig å proppa i dig massor med vitaminer så ska du se att det går över. Riv ner ingefära i te å frossa i apelsiner. Å löpformen försvinner ingenstans. Inte fören en vecka efter din sista runda börjar formen trappas av sakta så ta det nu lugnt å vila så ska du se att du kommer åter. Varma kramar <3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: