GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en dag ska jag vara supergirl!

2014-08-27 | 12:52:53 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Idag fick jag de här rosa härliga tshirtarna i present av Stefan. Så gulligt.
Och jag hoppas de kan bli lite talande så jag snart faktiskt kan känna mig lite som en "Supergirl".
 
Vi har hängt ihop i 10 år nu, Stefan och jag och det var nån gång i början av sommaren där, efter jag brutit tån, fick megaförkylning samt fick megareaktion på humlestick som Stefan sa om än med kärlek i rösten " det är alltid nåt med dig Annis".
 
Och så har jag känt stora delar av mitt liv.
 
När jag var riktigt liten låg jag ofta inne på sjukhus med diverse konstiga symptom och diagnoser.
När grannbarnen och min bror fick typ 10 vattkoppor var fick jag 200..på bara en arm.
Jag var alltid den som var hemma och sjuk mest i skolan och jag har utvecklat den ena allergin efter den andra unde rmitt liv..penicillin, skaldjur, nypon, mygg, getingar, bin, i omgångar överkänslig mot laktos, färgämnen, nötter, pollenallergi och korsallergier till det ena än det andra.
Otal urinvägsinfektioner en del njurbäckeninflammationer. Lunginflammationer och varje förkylning ger mig enorma luftvägsbesvär.
Jag stukar fötterna och får magsjukor så illa att jag läggs in.
Och så nyss senast då blodproppar i båda lungorna..Vilket fortfarande känns så konstigt.
Hela sommaren har jag tagit långa powerwalks och varit ute och joggat. Har väl känt att kroppen inte riktigt svarat , varit trött men tänkt mest att " usch vad dålig jag är varför är minkondis så dålig?!".
Vet inte hur länge jag faktiskt gick runt med de där propparna och självklart har inte kroppen svarat om jag flåsat runt med dom.
Jag sprang senast morgonen innan "helvetet" bröt ut. Och det är också en konstig känsla i efterhand.. Ena morgonen "frisk ( nu var jag ju itne det) och andra morgonen inte.
Jag känner mig ganska mycket som skräp just nu, kroppsligt och mentalt.
Till och med när jag ligger inne för just lungembolin lyckas jag dra på mig en UVI.
 
Ja det är nästan alltid nåt med mig..men jag längtar verkligen efter den dag, som förhoppningsvis är snart, då jag bara känner att jag mår helt bra. Inga krämpor, inga diffusa känslor. Startk inifrån och ut.
Då kommer jag känna mig som en Supergirl!
Kapaow!
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Anonym
2014-08-27 - 18:33:54

Kan du inte fråga din karl vart han köpt de ursnygga T-shirtarna?! :D

Sanna Andersson
2014-08-27 - 20:04:28

massa styrkekramar på dig tjejen och hoppas att du snart får känna dig stark igen <3

Anonym
2014-08-27 - 22:30:25

Har följt din blogg så länge, men kommenterar ytterst sällan. F'låt. Men önskar dig verkligen all styrka! Kram o krya på dig!

A
2014-08-28 - 07:43:45

Tycker du verkar vara en riktig Supergirl! Så himla duktig!
Men jag förstår hur du menar. Jobbigt med all sjukdom.
Hoppas du snart får må toppen!

Känner igen lite det där med att "det alltid är något" från min dotter som är 18. Det senaste året har varit jobbigt för henne. Nu väntar vi på resultat från senaste omgången prover eftersom de förra inte var helt ok. Lite jobbigt, och jag önskar hon får känna sig som Supergirl också.

Kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: