GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

äntligen nått kreativ frihet

2014-08-24 | 19:56:17 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
Som jag nämnde igår, så fick jag dels ett jättefint nytt teckningsblock i fredags av min mamma♥ som lite tröst och kryapådigpresent. Och ovan ser ni premiärteckningen i det. En snabbskiss som jag ändå blev väldigt nöjd med.
 
Jag nämnde också att efter jag stängde ned min webshop och mitt klädmärke så har jag fått allt fler tecknings och illustratörsjobb. Främst från privatpersoner som vill ha modeteckningar, bröllopspresenter, porträtt etc.
Och det är verkligen jätteroligt.
Och jag har kommit till den punkt nu där jag inte tar ett enda jobb om jag inte får betalt för det..aldrig att jag igen gör nåt jobb och skall vara glad och tacksam för lite reklam i utbyte.
Jag tecknar numer endast för att jag tycker det är roligt , jag tecknar det jag vill utan att tänka sälj alls i det jag gör och vill någon köpa eller beställa är det bara en bonus.
 
Jag trivs något oerhört numer med att ha ett jobb, att vara anställd, få riktig lön på ett bestämt datum, kunna lämna jobbet på just jobbet och väl hemma bara göra sådant jag tycker om, när jag vill göra det om jag vill göra det.
Kanske att jag äntligen nått ett stadie av kreativ frihet..och det är väl just det kreativitet..och för all del ens innersta själ ska vara..fri.
 
Kommentera 7 st

Kommentarer
Ida Nielsen
2014-08-24 - 20:44:54

Låter underbart Anna. Jag har inte riktigt hittat den balansen ännu, jag känner lite att ja, ärligt talat är det roligast att sy till mig själv och till vänner och bekanta, inte när det är ett tvång. Skulle önska mig ett fast jobb också på halvtid eller så. Jaja, var sak har sin tid, det är bara att hänga med och kämpa på så gott det går :) Kram och hoppas du mår bättre!

Sofia
2014-08-25 - 06:41:33

gud vad fint!

Venice
2014-08-25 - 11:05:51

Höjdpunkten med att vara tillbaka i bloggvärlden igen - Man kan följa anna!! :) Toppenläsning!

Marlen
2014-08-25 - 15:11:03

Skönt att du känner dig nöjd med ditt beslut.

och krya på dig!

Banana
2014-08-26 - 22:49:36

Åh, jag spontanälskar denna teckning! Fin! Hoppas att du mår bättre i dina lungor, jag blev så ledsen för din skull när jag läste att du blivit sjuk. Önskar dig snar bättring och mycket glädje!

madeleine
2014-10-06 - 22:29:29

Herregud va fint du målar! :O Riktigt duktig är du! :D kram

madeleine
2014-10-06 - 22:29:31

Herregud va fint du målar! :O Riktigt duktig är du! :D kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: