GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

got a secret...

2014-04-07 | 21:12:37 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
 
Godkväll blogosfären. Hoppas ni mår bra!
Mitt egna mående är det sisådär med .
Hela helgen har min mage krånglat och igår kväll när vi kom hem från bio kändes det nästan som om nåt gick sönder inuti magen min.
Sov oroligt, mådde lite illa under natten och hela dagen idag har det varit kramper och smärta i magen.
Hatar magont.
Men har ganska känslig mage sedan många år tillbaka..och med allt som händer i mitt liv just nu med massa stressmoment, grubbel och oro över saker och ting och beslut är det kanske inte så konstigt om den protesterar.
 
Så ikväll dejtar jag soffan, tekannan, tända ljus, filt och kollar på flera avsnitt av Pretty Little Liars.
Just nu är det den serien tillsammans med SATC ( forever and always) som ger mig allra mest inspiration till garderoben, stil och outfits.
 
Hoppas på en bättre morgondag.
Kommentera 5 st

Kommentarer
Sanna Andersson
2014-04-07 - 21:36:35

älskar älskar älskar PLL !!

hoppas verkligen att det löser sig med din mage, jag har oxå lidit av magproblem i många år =(

Svar: tack Sanna. Känns lite bättre idag så tror jag kan fått nån kombo av min känsliga mage + nån bakterie kanske denna gång.
Massa kram finis!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Annster
2014-04-07 - 22:21:26

Krya på dig med magen och hoppas den är bättre snart :)

Svar: tack gullis!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Linnéa
2014-04-08 - 08:12:16

Krya på dig kära du :-)

Svar: tack vännen <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

annika
2014-04-08 - 14:48:56

hej anna!

jag tycker verkligen om din blogg och du är en inspiratör både vad gäller mode och person.

har någonstans i minnet att du kanske redan fått frågan vilket jag ber om ursäkt för och självklart kan du stryka den om du inte vill besvara :)

jag undrar hur du ser på det här med skaffabarn och sådär? börjar själv gå i de planerna och upplever att det finns en viss press från omgivningen och kanske oförståelse i många fall.

undrar hur du ser på det hela? dina åsikter briljerar i vettighet och eftersom ämnet betyder mycket för mig just nu uppskattar jag om du vill dela dina tankar.

Varm kram

Svar: Hej Annika.
Jag har skrivit om att inte vilja ha barn litegranna här http://pyttis.blogg.se/2011/october/min-livmoder-ar-knapptyst.html i samband med att jag blev faster första gången.

Men kan absolut skriva om det igen.
Jag vill inte ha barn.
Inte min sambo heller.
För oss har det inte ens varit en diskussion utan en naturlig grej som jag antar det är för vissa i motsats sits - de som vill ha barn mer än något annat.

Men jag har aldrig drömt om att bli mamma.
Jag har aldrig haft nån barnlängtan.
Aldrig sett mig själv som att jag ska bli mamma.

Självklart kan jag ibland fastna i det där som en del så "vänligt" påpekar..att jag kanske ångrar mig.
Men det är inte skäl nog att skaffa fram ett barn bara utifall om att jag skulle ångra mig sedan.
Ett barn ska man skaffa för att DU och Din partner så gärna vill ha det.
Antingen på "naturlig" väg eller om det inte går kanske adoptera eller testa andra vägar.
MEn vare sig du vill ha barn eller inte så är det endast din och din partners ensak ingen annans.
Ni ska skaffa barn för att NI vill inte för att omgivningen tycker det är dags eller att ni är onormala annars.
Bara ni.

Det finns så många fördelar med att inte ha barn som jag ser det..vi kan göra vad vi vill när vi vill..dra på spontanutflykter eller esor utan att ordna annat..jag kan dra fram till stan på 5 röda utan att ta hänsyn till blöjor eller sovstunder eller fasta matrutiner .
Jag har möjligt att kunna gotta ner mig helt en dag i t ex teckning och inte ta hänsyn till nåt eller nån annan.

Jag vill inte ha det livet med barn, dagis, skola, fotbollsträningar, leksaker överallt osv.
Men jag fördömer inte dom som vill ha det mer än nånting annat eller tycker att det här med barn är meningen med livet.

Men vi utan barn - frivillig eller ofrivillig barnlöshet måste också få känna att våra liv har en mening och att slippa massa pekpinnar och skuldsättande och farhågor om att vi minsann kommer ångra oss sen.

Jag är en nöjd faster till två små barn som jag älskar så himla mycket och jag är nöjd med det. Jag vill inte ha mer.

Vet itne om det här gör dig klokare eller så.

Men beslutet att skaffa eller inte skaffa barn ska bara vara ditt och den du lever med. Aldrig aldrig någon annans.

kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sanna Andersson
2014-04-09 - 00:35:52

vems stil i PLL gillar du bäst ? Om du bara får välja en av dom ;)

Svar: nu har jag gjort ett helt inlägg baserat på din fråga ;)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: