GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

bokinredning / passioner i bokform

2014-04-10 | 17:43:01 | Hus/Renovering/Inredning

 
 
Både jag och min sambo läser ganska så mycket böcker.
Och vi har lådor fulla, sängborden är fulla och det står böcker inne i skåp här och var.
Dock har vi inte sen vi flyttade in i huset några riktiga bokhyllor framme..vilket alltid varit viktigt för mig förr att ha.
För böcker är fint.
 
Men det blir också lätt rörigt och dammigt.
 
En del böcker är ju dock finare och känns lite lyxigare än andra och funkar också ypperligt som inredningsdetaljer.
Ovan ser ni en del av dom...och ja dessa är mina, inte min karls.
 
Då jag har intressen så som mode och design har jag turen att det ofta finns just väldigt snygga böcker inom dessa områden.
Boken Fashionista av Martina Bonnier fick man när man köpte den i en fin liten shoppingpåse.
SATC och Marilyn Monroe hör ju dessutom till mina största intressen/passioner här i livet så självklart får de vara framme. Kan vara roligt för besökare att bläddra i också.
Likaså de små böckerna om skor och väskor..vilket ju är mina favoritsaker att shoppa...mm skor..väskor..ahh!
 
Har även några romaner framme eller chiclit just för att omslagen i sig är så fina. T ex Stockholm Rosé, boken i sig tyckte jag inte var särskilt bra men omslaget är ju tecknat av en av mina favoritillsutratörer - Cassandra Rhodin.
 
Barbie är ju ju också något som ligger mig varmt om hjärtat sedan barnsben.
 
Kungligt Snygg är kanske inte en bok jag hade köpt så sett men jag fick den av själva författaren Ebba von Sydow och det är verkligen en fin bok! Så är glad att jag fick den. Ebba är och förblir en av mina favoritbloggare.
 
Har lite fler böcker också som inte syns om t ex modeillsutration och min absoluta favoritillustratör Liselotte Watkins " A box of pinups"
Kommentera 1 st

Kommentarer
Kim - Mamma till 2
2014-04-10 - 23:09:18

Var hittar man hyllan?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: