GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Årets första x 3

2014-04-20 | 18:31:11 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
Påskdagen 2014 innebar :
Årets Första Trädgårdsarbetedag
Årets Första Grillning
Årets Första Bonnabränna.
Underbar påskdag!
Tidigt i förmidags tog jag ut gräsklipparen från skjulet och klippte sedan hela vår stora trädgård.
När vi skulle hämta lite plantor hos mamma samt köpa jord så var bilen död.
Men den fixade mina svärföräldrar så fint så samt attd e köpte med sig jord.
Mamma kom och var trädgårdsmästare deluxe, hjälpte till att planetra träd och blommor, ta upp gammalt bös, planterade om och klippte rosbuskar och annat.
Kaffe och choklad i solen, lite mer trädgårdsfix innan vi tände grillen och jag, Stefan, svärmor, svärfar och mamma njöt av kovr, kött, senap, ketchup, brie, vitlöksbröd, bostongurka, öl, vin, påskmust och annat innan vi fortsatte lite i trädgården lite till.
Mer kaffe och mer choklad innan alla förälsrarna åkte hem och jag fortsatte för egen maskin med kantklippning och krattande.
Lite tistelrevor om fingrarna, lite kvistar i håret , jord under naglarna och med en begynnande solbränna där linnet suttit under dagen ställde jag mig i duschen för en liten stund sedan och det doftade utomhus av hela mig innan jag tvålade in mig.
 
Nu blickar jag ut över både fram och baksidan av huset och allt ser så nyklippt, nystädat, rent och prydligt ut i trädgården.
Love it!
 
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Annster
2014-04-20 - 20:01:53

Låter underbart! :)

Fröken H
2014-04-21 - 20:09:33

Ljuvligt! Låter som en perfekt utomhusdag :)

Hanna Karlsson
2014-04-21 - 21:55:33

Vad härligt det låter!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: