GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

oh sweet Diana

2013-10-20 | 22:24:47 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Hej på er!
Så var det söndagskväll..det var ju nyss fredag?
Ja helgerna svooschar förbi så fort..men tja de är trevliga och härliga ändå.
Vila, energitankande, umgänge med de allra bästa, tid att bara tomta runt här hemma och dona och njuta .
 
Idag har det varit riktigt höstruskigt ute med regn och ganska kyligt, men gav mig ut framåt seneftermiddagen för att gå på bio med mamma.
Vi såg DIANA, en film om prinsessan Dianas sista två år i livet och det var en lite annorlunda vinkling. Den fokuserade varken på äktenskapet med Charles eller förhållandet med Dodi utan kärleksförhållandet med en hjärtkirurg.
 
Kläderna var dock som en egen karaktär i filmen vilket fick mig att inse att Diana kanske faktiskt var en av de första "med egen stil" som jag varit medveten om. Många outfits i filmen som skulle likna de Diana verkligen bar fick mig att minnas just tvintervjuer, eller paparazzi och pressbilder från 90talet i Aftonbladet och Expressen.
Så även om Naomi Watts som spelade Diana i filmen egentligen inte är särskilt porträttlik blev det ändå Diana tack vare kläderna.
 
Nepp nu ska jag väl kräma ur det sista av den här söndagen innan det blir  måndag igen.
Hoppas ni haft en underbar helg!
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: