GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vino vino

2013-06-30 | 13:18:00 | Mat&Recept

Jag fick ju för ett tag sen hem en försändelse med en ny rödvinsbox och jag vill bara tipsa om detta goda rödvin som passat lika bra till en god pasta, som till kyckling som till grillat..eller en home alone night med SATCboxen.
Vinet är från Spanien, där ju jag befinner mig nu!
 
 
  Pata Negra är en ny rödvinsbox som
togs fram så här:
 
"I början av året fick svenska folket för första gången välja vin till en ny bag-in-box med lansering 1 april.
 
Valet stod mellan tre röda kvalitetsviner som gick under namn kopplade till konsumtionstillfället; ”The Social”, ”The Foodie” och ”The Cozy”.
 
Drygt 1000 röster senare har svenska folket gjort sitt val: ”The Cozy”.
 
Vinet som representerar det mysiga valet och nu fyller boxen är Pata Negra Tempranillo.
 
Det är ett fruktigt, mjukt och kryddigt rött vin från Spanien.
 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: