GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

samtal med en katt

2013-06-25 | 10:11:42 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Jag och Ozzy sitter och pratar om livet ute på altanen. Min lille pälskling♥
Idag är det mycket tankar som rör sig i skallen blandat med nån gnagande känsla och lite oro. Kanske rent av lite förtvivlan. Känslor och viljor, drömmar och hopp...hopp om nånting och hopp som krasas sönder. Viljan och önskan och sökande efter svar om Hur?!
Kanske lite känslor av typisk avundsjuka om varför det verkar gå så lätt för vissa och samtidigt typisk självskuldbeläggning att man inte är bra nog.
Ett konstigt virrvarr av att känna sig totalt vilse samtidigt som man är hemma.
Att det ska vara så jäkla svårt men att det finns ju inget härligare när man får kämpa, men när det inte räcker?
 
Oh well.
Nu får det bli en kopp te.
There is always time for tea.
 
Kommentera 6 st

Kommentarer
Joss
2013-06-25 - 11:38:33

Åh vilken härlig altan! Ser så fint ut!

Anna-Maria- En av Bloggkommentatorerna
2013-06-25 - 11:40:15

Jag vet precis vad du menar. Tack för att du satte ord på mina känslor.

Kram!

Svar: Skönt att nån förstår precis vad de där snurriga tankarna betydde.Kramar fina du!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Annster
2013-06-25 - 17:17:54

Vad fina ni är och underbara bilder :)
Sitter själv fast i mycket tankar nu. Känner igen mig i många av dina ord.

Anna
2013-06-26 - 09:38:05

Jag förstår precis vad du menar och det är lätt att känna så men något jag har lärt mig att det faktiskt inte går så lätt för vissa som man kan tro. Ofta har man inte sett hur tufft de haft det eller hur de ha fått kämpa.

Svar: Jag vet Anna ibland känns det bara som tvärtom..och en del får väldigt mycket serverat på vägen men jag vet de allra flesta kämpar och jag unnar dom framgången absolut både de som kämpat massor och de som kämpat mindre =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Molly P
2013-06-27 - 19:52:03

Så himla härliga bilder! Skön stajl.

Julia Johansson
2013-07-02 - 16:18:01

Känner igen mig helt och hållet, tur att katten håller dig sällskap!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: