GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Grattis på 15årsdagen SATC!

2013-06-12 | 08:50:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Sketch by me
 
I veckan nu är det 15 år sedan SATC - Sex and the City sände sitt första avsnitt. Så grattis SATC!
 
Jag kommer nog aldrig riktigt kunna beskriva med ord vad den serien har betytt och betyder för mig. Vad den får mig att känna. För det är nyanserna, det är stämningen, det är de flera underbtydelserna och berättelserna och detaljerna..det är karaktärernas personligheter och utvecklingar tillsammans med den fantastiska miljön - New York och den genialiska stylingen och en kvick underfundig dialog med subtila punchlines och ihopkopplingar som gör en helhet som ingen serie därefter lyckats med.
 
JAG anser att folk som bara ser serien under singelperioder eller bara kan ha tjejkväll med tjejkompisar med serien eller tycker att de två efterföljande filmerna är bättre än serien..de har inte fattat grejen..de har inte fattat SATC´s själ. Det finns bara en människa till som jag känner liksom precis fattar..och det är min allra bästa vän vän Karin..och vilken tur att jag jag fick just Karin som vän då ♥ Och i sin tur är hon ju min Samantha - Carrie - Miranda-charlotte i en och samma person.
 
Till en början spelade jag in de avsnitt jag kunde på gamla VHSband och jag vet den lyckan när jag flyttade till min fösta lägenhet här i Tidaholm efter ett år i Stockholm, hur glad jag var när jag hittade banden med avsnitt och hade kvällar då det bara var jag tjejerna i rutan..Och hur mycket jag fortfarande älskar, om inte mer, serien då som 20åring som nu som blivande 32åring..Nu är jag själv i samma ålder som tjejerna är i början av serien.
Jisses!
Sen samlade jag säsongerna på separata dvdboxar så fort de kom ut och senare då även den "berömda" shoeboxen med alla säsongerna samlade i en låda.
Men alltihop börjar bli bra slitet nu och det börjar bli dags att köpa ny box.
För jag tror inte jag överdriver om jag säger att jag i alla fall ser hela serien minst 3 ggr om året.
 
Jag tror jag ska ägna dagens alla blogginlägg åt SATC. Favoritavsnitt, favoritavsnitt, kanske citat och annat kul.
Och då är det väl på tiden att mitt älskade SATC även får en egen kategori här på bloggen.
 
Kanske vill även Ni dela med er av era historier och minnen och favoriter kring SATC.
Kommentera 6 st

Kommentarer
Karin B
2013-06-12 - 09:03:02

Åh tack för fina ord - the feeling is mutual baby. Kul att du tar upp det här med åldern för jag tänkte på det igår, när Miranda säger "I'm a 34 year old nerd"...... jag är ju själv snart en 34 year old nerd! =o) Och det är bara härligt!

Svar: du är bäst babe!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Karin - med pluttis i magen
2013-06-12 - 09:36:14

Oj, jag verkar verkligen ha missat något! Tror aldrig att jag sett ett helt avsnitt av SATC.. men första filmen har jag sett :P
Så himla snygg sketch!! :D

Svar: tack!Tycker definitivt du ska serien! Filmerna är inte i närheten!
kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Joss
2013-06-12 - 11:29:57

Ja, det låter toppen att ägna hela dagen i bloggen till SATC, gör det! :)
ÄLSKAR också SATC. Underbara, underbara serie.

Svar: Roligt att du också gillar det massa massor!Får nog ha lite fler satc-temabloggdagar =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Annster
2013-06-12 - 12:52:30

Snyggt :)

Svar: Tack Annster!kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Lakritsdraken
2013-06-12 - 17:24:13

Jättesnygg bild! Du har verkligen fångat varje karaktär :)

Själv har jag sett på SATC i perioder. Bäst var när både jag och sonen satt tillsammans och kollade på serien. Det tycker jag är ett gott betyg, att mor och son vill kolla lika mycket! :)

Kram!

Svar: haha vad roligt att ni båda gillar! Tror inte jag känner nån kille som stått ut med mer än ett halv avsnitt haha!Puss
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Lakritsdraken
2013-06-15 - 19:40:04

Jag hade en pojkvän ett tag som även han blev fast efter att jag tvingat honom att kolla några avsnitt. Så visst funkar serien för både killar och tjejer! :)

Svar: hmm du verkar helt enkelt ha bra killar runt dig haha!puss
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: