GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Garderobsgrubbel och Byråbekymmer - möbelbyten och ommöblering

2013-06-09 | 10:59:36 | Egocentrerat&Vardagligt

Hej Blogosfären!
Hoppas ni har en finfin söndag!
 
Gårdagens blogginlägg innehöll två fel.
 
1) Sessan Madde hade en hel del spets på sin brudklänning
 
2) Det blev allt annat än en lat lördag i trädgården.
 
Förmiddagen började med att jag fick ett ryck och ville ha bort en brun stor spegelbyrå från sovrummet som hängt med i alla hem -2 lägenheter, 1 radhus och så huset, som jag och min karl bott i under våra 9 år tillsammans ..och jag har älskat den medan de allra flesta andra sagt att den är ful..
 
Men det var nåt som började gnaga för ett tag sen att den inte längre passar husets själ.
Så jag frågade min kära svägerska om hon ville ha den och absolut det ville hon ♥
Så den kånkades ner av mig och Stefan. Sen gick vi till stan och handlade.
Väl hemma blev vi inbjudna på jordgubbstårta hos mina föräldrar♥ och därifrån fick vi med oss en apotekarbänk/skänk, en matta, drivbänkar till trädgården och två korgstolar.
Och när det var avburet från släpet lastades spegelbyrån på och forslades iväg och svägerskan min har redan hunnit måla den vit.
Så hrligt att vi byter möbler och grejer inom familjen och att möblerna får nya hem!
 
Och jag har ommöblerat sovrummet och jösses vilket lyft och nu är det en helt annan harmoni där inne.
 
Det hanns dessutom med en riktigt svettig långpromenad på 1,5 timme med mamma innan jag rusade hem och såg vigseln mellan Madde och Chris på tv:n ( väldigt mycket stelare vigsel än Vickan och Daniels tycker jag).
Vattnade lite tujjor däremellan innan vi åkte hem till bror och svägerska och hade grillkväll tills sent i natt.
Vi åt och drack massa gott men jag har vaknat upp totalt o-bakis, så skönt!
 
 
Men idag..idag ska jag bara lata mig, läsa bok och hänga i hem och trädgård.
 
 
 
 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: