GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

the carrie diaries..och vampire diaries

2013-01-18 | 09:47:38 | Egocentrerat&Vardagligt

Igår hade jag en skön tv-kväll för mig själv.
Eftersom det igår var dags i USA igen för Vampire Diaries att börja igen efter juluppehållet såg jag om de två senaste avsnitten för att  "freshen up the memory" litegranna och så gav jag det nya The Carrie Diaries en chans.
Första avsnittet var helt ok tyckte jag. Jag tillhör väl inte riktigt målgruppen - det är en tonårsserie, men det var lite härligt åttiotal, Cyndi Lauper, Depeche Mode och Madonnalåtar och en hel del härligt knalliga färger på kläderna.
The Carrie Diaries handlar ju om Carrie Bradshaw från Sex and the City som ung, böckerna kom för några år sen och det är ju en del som skiljer sig från denna Carrie och den Carrie i SATC som vi fått lära känna henne. T ex om hemförhållandena.
I SATC får vi ju veta att hon växte upp ensam med sin mamma eftersom pappan stack..i Carrie Diaries så har mamman dött och Carrie bor med sin lillasyster och pappa.
Jag tänker definitivt se några avsnitt till.
 
Kommentera 6 st

Kommentarer
Ida Nilsson
2013-01-18 - 10:52:29

Jag har aldrig följt en enda serie, känner mig ganska ensam som det. haha. Får nog se till att börja titta på någon när gubben inte är hemma och man har tid över ;)

Mikaela
2013-01-18 - 11:17:54

Ja ikväll ska även jag sätta mig och se det nya Vampire Diaries avsnittet ;) VD for life!

SOFIA ღ
2013-01-18 - 12:04:38

Läst böckerna (Carrie diaries), de var jättebra :D

Svar: den första har jag påbörjat 3 ggr men kommer aldrig förbi kap 1 men den andra Summer in the city tyckte jag var helt ok!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Matilda Wikblom
2013-01-18 - 12:20:21

Åh den måste jag se! :)

william
2013-01-18 - 12:34:26

låter intressan, iallfall med carrie:D

Linnea Bern :)
2013-01-18 - 12:46:03

Jag såg också the carrie diaries igår, gillar den starkt:)
väntar tålmodigt på nästa avsnitt.
AnnaSophia Robb är så otroligt vacker!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: