GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

inte så Preppy Pretto kanske..?

2013-01-08 | 18:53:46 | Accessoarer

Min "drömväska" att en dag ödsla pengar på när eller om jag nånsin får så pass snuskigt mycket pengar , har länge varit en klassisk Chanel 2,55 jumbo.
Den ser bara så tidlöst lyxig ut.
 
Men när jag tecknade väskor innan jul så blev jag mer och mer sugen på en med guldnitar..den känns kanske lite mer som jag och inte så hmm preppy pretto..?
 
Även om Vuittonmönstret var kul att teckna så kan jag fortfarande inte se det snygga med just deras Speedys eller liknande i brunt med det guldiga logortrycket..tycker fortfarande det ser ut mer som väskor mamma fick som premier i bokklubbar på 80talet.
 
Och minns ni bloggarnas begynnelse när Mullberry Bayswater hängde på var och varannans fashioisntas arm?
 
Har ni någon "drömväska"?
 
 
Teckningar: Jag
Finns att köpa på AVANNA.se
Kommentera 6 st

Kommentarer
Hanna Karlsson
2013-01-08 - 20:15:43

Jag kommer ihåg Mulberryn. Gillar den fortfarande och kan tänka mig att shoppa den. Om man bortser från att den nästan kostar som vår hyra på huset. :-)

madelein - sexbarnsmamma
2013-01-08 - 22:09:54

Jag är inte så mycket väskmänniska jag tyvärr men fina var de :-)

Anna
2013-01-09 - 08:27:48

Jag älskar mulberryn men tänker inte köpa den^^ köper hellre en billigare väska.

Linnéa
2013-01-09 - 15:13:41

Jag hittade en grodgrön Marc Jacobs-väska i NY på Century 21 som jag blev kär i. Skulle tänka liiiite för den gick ju ändå på ett par tusenlappar och lite till...men den var borta...snyftigt deluxe!

Katarina
2013-01-09 - 16:29:59

Har velat ha en Mulberry i 8 år typ, älskar älskar älskar. Kan inte ens gå in i deras lilla butik på NK för då kommer jag ut med en o det har jag verkligen inte råd med :) En ny kärlek är Balenciaga, just den modell du ritat. Snygg o lite mer kaxig.

Christina
2013-01-10 - 19:48:37

Jag hade inte tackat nej till Mulberrys Alexa eller small Del Ray. Annars är det ju givetvis en Chanel 2.55 i lagom storlek.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: