GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Några absoluta julefilmsmåsten

2013-12-18 | 21:48:02 | Film/TV/Kändisar

 
1) Julavsnittet säsong 2 av Beverly Hills 90210 från 1992.
Tror jag sett detta avsnitt mer eller mindre varje jul sedan det första gången sändes här i Sverige, vilket kanske var 1993..?
Brenda tar med sig hemlösa tomten hem, Steve letar efter sin biologiska mamma i New Mexico, Dylan hälsar på pappa i fängelset, mamma Cindy Walsh är ledsen över dne gröna sommarvarma julen och pappa Jim och Brandon köper en vissen gran de får sprayfärga.
 
Sen ser jag iofs gärna julavsnitten från säsong 3 och 4 också..från 3:an när det berättas från två "stjärnor/änglars" perspektiv och i 4:an när Dylan får besök av sin lillasyster han inte visste han hade.
 
 
2) Medan du sov.
Åh en av mina favoritfilmer överlag, sådan feelgoodfilm.
Älskar Sandra Bullock, älskar Bill Pullman, älskar grannen, älskar musiken..och blir alltid sugen på varmkorv med senap.
 
 
3) Sagan om ringentriologin.
Är ju inte direkt juliga mer än att de är sagolika och mysiga på sina ställen..och nån sekvens med snö..men de hör julen till eftersom de sågs på bio i just juletid. Blir aldrig sugen att se dom mitt i sommaren.
 
 
3) Julavsnittet från En Himla Många Program med Galenskaparna&Aftershave.
Love it!
 
 
4) Kalle på Julafton bryr jag mig inte jättemycket om men ses naturligtvis ändå..men ett Disneymåste är dock att se deras Ebenizer Scrooge/ A christmas Carol med Ankeborgskaraktärerna i de olika rollerna. Den är så himla mysig.
 
Har jag tid så ser jag även mer än gärna dessa filmer:
 
Love Actually som väl är en modern julfilmsklassiker.
Gremlins, 80talsnostalgi
The Holiday - älskar den där stugan Cameron Diaz bor i/byter med kAte Winslet.
Ett Päron till Farsa firar jul - jultradition i min familj.
Julpussar&Stjärnsmällar och Sunes Jul, två av de absolut bästa julkalendrarna...nånsin!
 
Vad har ni för julefilmsmåsten?
 
Kommentera 7 st

Kommentarer
Mikaela
2013-12-18 - 22:03:57

Åhh julavsnittet med Galenskaparna är så barndom för mig och min syster :) Håller med dig om The Holiday, så mysig film och så mysigt litet hus. Sunes Jul är också en självklar julkalenderfavorit, liksom Tomtemaskinen och Pelle Svanslös. Tomten är far till alla barnen är också en given julfavorit :)

Ida
2013-12-19 - 00:14:37

Ensam hemma!!!

Ofelia
2013-12-19 - 05:23:19

The Holiday, Elf och The Big Bang Theory's julavsnitt i säsong 2. Julavsnittet i säsong 7 av Vänner kan slinka med ibland också!

Ida 2
2013-12-19 - 06:04:39

Mina julfavoriter är mysteriet på greveholm (ettan), pettson och findus; tomtemaskinen, tomten är far till alla barnen. Sällskapsresan, love actually, någon tolkning av christmas carol, päron till farsa firar jul, sunes jul, ensam hemma och många fler. Har inte sett det bevvan avsnittet som du skrev om så det måste jsg göra, tur att jag har hela samlingen hemma:).

Ida 2
2013-12-19 - 06:10:00

Glömde bort den viktigaste Svensson/Svensson julavsnittet det har jag sett på sen jag var liten...

Natasha
2013-12-19 - 09:56:28

Vilket kul inlägg! Jag blev jättesugen på att se om "Medan du sov"! Den är ju verkligen hur mysig som helst och hör julen till.

Grimgoth
2013-12-19 - 12:54:06

Kalle är ett måste lika så "Tomten är far til lalla barnen", sen tror jag att jag är nöjd så.
Känns som det iaf. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: