GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mitt julevangelium

2013-12-23 | 23:08:46 | Krönika/Politik/Tankar





Tänk imorrn .. Om dryga timmen.. Ja då är julafton här. Jag hoppas att ni känner ro och kärlek och tacksamhet. 
Att ni inte spiller tid på att känna er stressade eller har ångest över sådant ni  inte hunnit med eller att nån drömbild kanske inte infrias. 
Låt inte bitterhet krydda julmaten eller att ytligheter får ta överhand. 
Tänk lite längre än vad näsan räcker och sträck ut en hand . 
Se lite utanför egen bubbla och bjud int till gemenskap. 
Älska och låt dig älskas. 
Förargas och provoceras inte över saker du ändå inte rår på. 
Håll inte fast vid en massa saker över hur det var förr utan lev i nuet. Här och nu. 
Många klagar över kommersialism men det är Du som sätter värdet på din egna jul och dig själv. 
Ord , skrivet som talat kan såra så var snäll och önska när som kär en God Jul. 


Kommentera 1 st

Kommentarer
Fotograf Julia Jonsson
2013-12-24 - 11:42:16

Vilket fint inlägg Anna <3 det behövde jag idag. Kram på dig

Svar: Tack Julia och vad skönt att mina ord verkar ha gett lite stöd eller tröst till dig idag. Kramar till fina dig!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: