GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

mode & miljö går hand i hand

2013-08-26 | 14:25:51 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

 
 
Jag försöker så gott jag kan att ha ett bra miljötänk på Avanna.se och stå för hållbart och miljövänligt mode!
Babykläderna, collegetröjorna och tygkassarna är av ren ekologisk bomull likaså en del av tshirtarna.
De korta linnena, brottarlinnena och magtröjorna är gjorda av naturfibret Tencel och alla plagg är Fair Wear och har tillverkats/sytts upp på fabriker med riktiga och bra kollektivavtal och schyssta löner och textilierna är giftfria.
 
Jag trycker ju allting själv sedan 2 år tilbaka just för att slippa mellanhänder och onödiga transporter och alla tryckfärger är också miljövänliga.
 
Jag använder naturvänliga snören att knyta hangtagsen med istället för massa onödiga plastdetaljer och din order skickas i återvinningsbar påse.
 
Avanna.se ska stå för kvalité, hjärta, själ och gott samvete!
Kommentera 5 st

Kommentarer
Art By Tina - Konst & Fashion
2013-08-26 - 15:49:15

Heja heja miljömedvetenhet! /Tina aka ordförande i miljökommittéen på jobbet

Svar: ja heja heja!önskar det vore mer värt i folks ögon bara ibland .
kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Caroline
2013-08-26 - 17:22:18

Älskar det!

Svar: =)kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2013-08-26 - 21:23:55

Verkligen bra tänkt och jobbat. Du ska verkligen vara stolt över ditt miljötänk. Kram!

Hanna Karlsson
2013-08-26 - 22:07:07

Vad bra!

Fröken H
2013-08-30 - 23:12:17

När "A womans righ to shoes " finns som ECO kan du räkna med ett köp från mig! :D

Svar: vill du ha det trycket på nån av de ekologiska prodkterna som finns vännen så går ju det givetvis att ordna =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: