GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Pain

2012-09-04 | 10:42:28 | Egocentrerat&Vardagligt

Huga vilken natt!
De senaste mätterna har jag ju varit uppe några timmar med jobbig hosta - som jag alltid får när jag är förkyld.
Men inatt var det nåt helt annat som väckte mig och höll mig vaken i lite mer än två timmar.
Djävulusisk värk och kramp i bröstbenet, revbenen under brösten och så revbenen/skuldrorna i ryggen. Det värkte även i struphuvudet och det var jobbigt att andas.
Gick inte ligga inte sitta.
Har haft så här förut några gånger bland annat när vi varit på festival och legat i tält.
Men vete fan vad det beror på...!?
Men den smärtan och den paniken som blir..fy.
 
Ozzy höll mig dock sällskap hela tiden och spann bredvid mig..älskade lilla katthjärtat♥
 
Kommentera 5 st

Kommentarer
Lisbom - Lisas Teckningar
2012-09-04 - 11:34:53

Usch vad obehagligt, hoppas det känns bättre nu!

Mia
2012-09-04 - 11:45:38

Det skulle kunna vara ett gallstensfall, jag får det ibland och det påminner ganska mycket om det du skriver. Brukar värka mest åt höger, där gallan sitter vid levern, men jag har även ont på vänster sida. Och det bildas ett tryck upp mot skuldrorna. Jag har även svårt att andas och det är som du säger, man kan varken ligga eller sitta eller något. Man har kramp och ett tryck i hela mellangärdet. Det påminner ju om ett gallstensanfall i alla fall.Men kanske har ett revben hoppat ur led i och med att du hostar så mycket. Krya på dig i alla fall! Stror kram // Mia

Anna J
2012-09-04 - 19:06:52

Usch, stackare! Hoppas det har släppt nu. Jag tänker som Mia här ovanför att det skulle kunna vara ett gallstensanfall. Såna kan ge liknande symptom har jag hört. Förstår om du fick panik med sån värk. Kram!

Maria
2012-09-04 - 20:08:38

Usch, låter jobbigt det där :( Och nu saknar jag min Ronja-kisse - i somras började hon sova med mig i sängen - något hon inte gjort tidigare. Himla mysigt när hon ibland kom och lade sig på min mage och låg där och spann.. <3

Annster
2012-09-05 - 01:24:02

Låter väldigt jobbigt. Hoppas det blir bättre snart och vilken liten vän du har i Ozzy :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: