GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

wild horses

2012-10-22 | 22:27:28 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Godkväll på er blogosfären.
Hoppas ni fått en fin start på veckan och denna måndag.
Jag har hunnit med jobb, en trevlig förmiddagsfika med en vän, ätit spagetti med köttfärssås med Stefan innan han gick till jobbet.
 
Framåt kvällen blev det långpromenad med mamma och vi brukar gå upp till berget och gå nåt av motionsspåren där uppe och idag vart det lite otäckt i backen upp då vi plötsligt hörde ett dånande ljud och så kom en häst i full galopp och panik.
En sadel hängde under magen på den och vi trodde först att det var en människa som hängde där. Tack gode gud för att det inte var det!
Hästen slirade i den branta regnhala backen och det slog gnistor om hovarna och det var så nära att den smällde ihop med en bil. Sedan vände hästen och skenade iväg igen uppför backen och försvann in i skogen och jag hoppas verkligen att hästen kommit till rätta nu och att den som eventuellt red/sadlade den är oskadd.
Uscha.
 
Kvällen har jag spenderat här i soffan med te, en katt i knäet och sett Project Runway och sista delen av den där Jonas Gardellserien.
Nu blir det nog ett avsnitt av Hart of Dixie innan sängen kallar.
Kommentera 2 st

Kommentarer
PAULINE
2012-10-23 - 08:45:28

Nämnen fy vad otäckt! Hoppas häst/ryttare kom iordning! Usch!

Svar: ja det hoppas jag med...inte hört nåt om det dock.
kram finis!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ULRIKA LINDE i New York
2012-10-23 - 16:48:50

Oh tack så mkt för peppen! :) Hoppas verkligen att jag klarar det. Ha de bra!

Svar: det tror jag du gör =)kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: