GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

skulle behöva lite musiktips...

2012-11-07 | 14:05:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Känner mig lite nere och moloken idag, men försöker pigga opp mig själv med mycket te, bra musik och nån godisbit då och då medan jag jobbar med ditt och datt.
 
Skulle behöva lite musiktips känner jag. Lyssnar alltid på samma nu för tiden.
Så har ni några tips till en som vanligtvis lyssnar på:
Winnerbäck - Bob Dylan - Oasis - Suede-  Melissa Horn - Black Sabbath - Depeche Mode - Nin - Beatles - TRex - Deep Purple - Clash - Thåström - the Smiths - White Stripes...
?
Kommentera 10 st

Kommentarer
Camilutten
2012-11-07 - 14:29:04

Graveyard och Mando diaos senaste låtar på svenska. Pöss!

Svar: Camiluttis <3Lyssnar faktiskt på mando Diaos senaste i detta nu..älskar Strövtåg i hembygden eller vad den heter men och Sångarsaga..men de övriga låtarna nja.
Graveyard ska jag lyssna in mig på lite mer..Stefan har ju nån sån tshirt på sig ibland tror jag.
Puss!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Liza
2012-11-07 - 14:49:11

Lyssnar just nu på "Christmas In The Sand" med Colbie Caillat. Lite tidigt med julmusik kanske, men man blir iaf glad.

Svar: åh vad härligt att du börjat med julmusik..började just fundera om jag kunde börja lyssna så smått =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

johanna
2012-11-07 - 15:01:23

Just nu rullar Shinedown i mina öron, men även en hel del Ron Pope :)

Svar: aldrig hört talas om så tack för tips finis!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sofia
2012-11-07 - 15:48:06

Jag tänkte också föreslå Mando diaos Fröding-tolkningar ;-) Kent, Melissa horn, Veronica Maggio, The script, Linnea Henriksson...

Svar: tack sofia.Kent gilla jag bara typ 3 låtar av, Melissa är redan en favorit., Veronica Maggio ska jag nog ge en chans =)

kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Isabell
2012-11-07 - 16:56:28

Florence and the machine är riktigt bra tycker jag! Mäktig och samtidigt vacker musik. amorphis, Lana del rey är också bra.. hoppas du fick något tips :)

Svar: tack isabell! Ska lyssna på dom imorrn när jag jobbar!kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jess
2012-11-07 - 17:52:53

Mumford & Sons senaste platta går på repeat här hemma för tillfället, himla bra. Kanske inte så likt den musik du radat upp i inlägget, men bra!

Svar: åh tack jess, ska jag lyssna in mig på =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Mickan
2012-11-07 - 22:46:51

Vi får ha lite Mumford, Florence och The Trampz-jobb-maraton-lista spelandes imorn :) puss!

Svar: oh yeah =)
ska bli så najs =)

kram partner
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Ida
2012-11-08 - 08:27:54

Bon Iver

Grimgoth
2012-11-08 - 12:33:00

Kolla in på min blogg då och specielt kategorin "Musiktips" så kanske du hittar något? :D

Svar: din blogg kollas ju in titt som tätt vännen =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Helén
2012-11-08 - 14:21:58

Noterar att du antagligen skuulle hata min spellista på Spotify. Roligt hur musiksmak kan skilja sig. Just nu har jag snöat in på Ikona Pop och Rebecka Stella. Jag älskar musik som man vill hoppa jämfota till. Och Evanescence, de lite äldre albumen ska tilläggas. Sen gillar jag Agnes nya, all i want is you.

Hoppas du får en bra dag! Kram

Svar: nja hata vet jag inte..just nu är jag ganska så öppen för att lära mig tycka om nytt =)kram på dig fina Helén!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: