GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

my favourite spot

2012-05-31 | 15:43:00 | Foto/Fotografering

Det här är nog min favoritplats i vår trädgård, äppelträdet och trädgårdsskjulet.
Det ser så härligt lite Bullerby/gammalt charmigt ut.
Tråkigt att äppelblommen redan är borta, att de blommar över efter bara nån vecka. För de är så vackra. Men hoppas det blir många goda äppelpajer att baka sedan på frukterna.

Jag vill antingen sätta upp en hängmatta mellan trädet och skjulet att ligga och dåsa i med sagt och bullar och en bok under sommarens lata dagar.
Eller ställa dit nån vit träsoffa och litet bord och ha fikabjudningar vid.



Fotot har jag för övrigt tagit med min Canon Eos 50D och kitobjektivet 18-55 mm men på objektivet sitter en telelins från tvspelsweb, som jag här har zoomat ut med och därmed fått lite snygg vinjettering samt suddiga kanter.
Annars funkar telelinsen mer som en kikare kan man säga och förstorar/zommar in objekt på långt håll.
Ganska så smart om man vill komma närmre med sitt objektiv.
Dock blir objektivet mer som ett fast objektiv med linsen på och kan dessutom inte zooma ut allt för mycket för då får du med linsens fäste och hål.

Kommentera 4 st

Kommentarer
s p i n d e l t j e j e n
2012-05-31 - 18:09:37

Jag vinkade lite åt dig i förrgår när jag var i huset uppe på hörnet ;)

Cat
2012-05-31 - 18:41:37

Oh my, vad mysigt! Skulle gärna sitta på en sån plats och dricka saft :)

Ida - bla bla bla
2012-05-31 - 19:20:22

Åh, vad härligt! Och fick lite Pippi Långstrump-feeling av sista bilden :)



Vinstjeansen kom idag och de passade verkligen perfekt! Kommer bo i dem i sommar. Och en bit in på hösten... :) Tusen, tusen tack!



Hoppas din dag blev bra till slut! Kram!

Emma
2012-06-01 - 11:59:07

Hallå. Du är så bra. Och tar så fina bilder. Jag skulle typ dö för att dricka saft med dig och din och min kamera. Då blir det värsta dubbeldejten! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: