GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

lights camera action!

2012-05-21 | 12:12:46 | Foto/Fotografering



foto: jag Utrustning: Canon Eos 50D Canon  EF-s 60mm 1:2,8 usm + reflexskärm

Det här är en av mina favoritbilder ifrån helgens möhippaplåtning.
Vi hade verkligen tur med vädret, strålande solsken  och klarblå himmel.
Vi fotade i en liten trädgård som delvis låg helt i skugga.

Vi placerade modellen och den blivande bruden mitt i trädgården så att hon hade solen bakom sig och slapp tårade ögon, rinnande smink och ihopkrampande kisande ögon.
För att lätta upp skuggorna i ansiktet använde jag mig av min nya reflexskärm som dels har en svart sida, en guldig, en silvrig och två vita sidor. Alltså fem skärmar i en. Ni hittar den till bra pris HÄR.

Jag valde att plåta med den silvriga sidan då jag dels tyckte att de vita - som annars ger ett väldigt mjukt ljus i direkt sol blev lite för tamt och den guldiga gav alldeles för orange sken.

Skärmen placerades snett bakom mig och något nedvinklad. Nedvinklad för att det annars hade blivit alldeles för starkt för modelens ögon.
Skärmen reflekterar även värme fint vilket kan vara bra om det är lite kyligare och modellen är frusen, hehe.
Jag tyckte det gav ett väldigt fint solsken på modellen och passade verkligen scenen som dessutom byggts upp med romantik, muffins, cucakes, spets med mera.
Resultatet tycker jag blev ett intryck av ett naturligt behagligt eftermiddagsljus och en skön värme i bilderna där det varken drar för mycket åt blått, rött eller gult i färgerna.

Kommentera 3 st

Kommentarer
Elin
2012-05-21 - 13:53:33

Jättefint Anna! :) Bra jobbat!

Helén
2012-05-21 - 19:33:47

Det är verkligen en perfekt möhippepresent. Supersmart av hennes vänner. Verkligen nånting att ha resten av livet. =)

Emma says style...
2012-05-22 - 09:42:28

Meeen så fin bild!!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: