GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I'm so freakin´hot!

2012-05-14 | 22:21:55 | Egocentrerat&Vardagligt

Huuu jag känner mig sååå otroligt sexy just nu...not.
Jag har för tillfället 10 aktiva myggbett på min korta allergiska kropp.
Varav 6 stycken på vänster skinka/lår.
Mmm..

Fy fan.
Känner mig lite febrig.

Antingen hatar myggen mig eller så älskar dom mig..svårt att säga..men från min sida är det rent hat.

Fått ett bett nedanför lillfingret som jag fått plåstra om..ty det hmm, läcker över hela tangentbordet annars...suck.


Fick göra bilden svartvit..så rödmosigt varmt i ansiktet av alla betten som pulserar.
Kommentera 8 st

Kommentarer
Jess
2012-05-14 - 23:20:27

Du ser fräsch ut tycker då jag iaf :) Men ja, jag fasar lite inför sommaren och alla mygg jag också...

IDASWARDROBE.com
2012-05-15 - 00:45:50

Men gud, att du reagerar så väldigt av betten, stackare :( Har klarat mig från att bli biten än så länge, men det lär inte dröja länge till är jag rädd för. Hoppas du är bättre imorn!



Kram!

Saralingon
2012-05-15 - 08:24:47

Hej Anna! Sedan min sambo och jag råkade ut för väglöss förra sommaren så tänds det alltid en varningsklocka när jag hör att nån har mycket myggbett - särskilt när de är koncentrerade till vissa områden. Vill bara säga: var uppmärksam! Ju tidigare desto bättre. Vi råkade ut för den tråkiga situationen att grannarna ovanför hade väglöss och sanerade utan att berätta för oss --> vägglössen flyttade rakt ned i vårt sovrum och jag blev helt uppäten. Gick i tre-fyra månader och trodde det var mygg. Så biten och svullen att jag inte kunde ha linne bland folk. Min kille varcrelativt skonad, men tydligen har killar tjockare hud och är generellt mer känsliga. Sen är det förstås olika från person till person. Jag såg helt galen ut! Hamnade tillslut på vårdcentralen och fick genomgå två dyra och omständliga skabbehandlingar (samt tvätta allt vi äger i 90 grader = hejdå passform). Allt i onödan dessutom, då det inte rörde sig om skabb eller mygg utan vägglöss, vilket vi tillslut lyckades få ur vår hyresvärd (de har tystnadsplikt om sådant). Hmm, denna kommentar var ju mycket väsen för ingenting kan tyckas, eftersom det antagligen ÄR myggbett du har, men ja, det började sådär för mig också och jag blir galen av bara tanken på att nån ska ligga och bli biten i sin säng utan att veta om det, så du får ha överseende med min minipredikan.

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-05-15 - 14:18:00

Va har ni myggor i tidaholm? Jag hade 38 myggbett efter egypten - det var så där skoj, fula vita fläckar på benen nu där solen inte fastande.



Så roligt att du börjat jobba mer med foto-tryck på dina kläder. Köper du loss bilder från någon bildbyrå eller har du varit på Borås djurpark? =)

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-05-15 - 14:19:21

Va har ni myggor i tidaholm? Jag hade 38 myggbett efter egypten - det var så där skoj, fula vita fläckar på benen nu där solen inte fastande.



Så roligt att du börjat jobba mer med foto-tryck på dina kläder. Köper du loss bilder från någon bildbyrå eller har du varit på Borås djurpark? =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-05-15 - 14:25:47

Tina: Ja du jag lyckas ju få bett året om är det en enda hungrig mygga vaken så hittar den mig och festar loss..suck.



Jag har alltid älskat fototryck mest och bäst framför tecknade.

Bilderna har mamma fotat när hon var i Sydafrika 2002 =)

Josefine -daggdroppe
2012-05-15 - 19:45:32

Usch myggbett är hemska. Lyckades få jättemycket bett för några år sedan men nu f¨r jag nästana ldrig myggbett. Fast att jag till och med är ute mer nu. =)

Nina
2012-05-15 - 20:47:36

Nämen FY vad tradigt. Som tur är är ju myggbetten övergående. Jag säger också heja fototryck!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: