GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hey lilacs

2012-05-29 | 08:29:24 | Egocentrerat&Vardagligt

Igår kväll klev jag barfota ut i trädgården och plockade av en hel del maffiga syréner från våra buskar. Snart kommer de ju vara överblommade, det vet jag med ett styng av sorg i hjärtat. Det går för fort. Men jag vill njuta av de ljuvliga blomstren med sina täta tjocka lila klasar så mycket det går så mycket jag får och kan.

Vilken underbar njutelse att kliva upp denna morgon och fullkomligt omringa av syréndoft det första jag gör. God morgon har fått en ny betydelse och med altandörren på glänt nu medan morgonregnet faller där utanför så känns luften magiskt ren och frisk och god.

Det här kan ingen parfym i världen slå.

Kommentera 3 st

Kommentarer
L y d i a
2012-05-29 - 16:15:43

svar,

Tack så hemskt mycket :}

Anna
2012-05-29 - 20:40:55

Doftar syrén även hemma hos mig, står en underbar bukett på bordet! Jag har precis kommit över ett recept på Syrénsaft som jag hoppas hinna prova innan de blommat över.

manuella
2012-05-30 - 09:52:57

Jag antar att du har något slags skydd på din mac? :) vart kan man köpa sådant? =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: