GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

gardening workout!

2012-05-06 | 09:16:09 | Egocentrerat&Vardagligt



Godmorgon blogosfären!
Hoppas ni har en finfin helg och söndag!

Idag är det darlings födelsedag, hipphipphurra!!♥
Och igår hade vi då en heldag med familjen, så himla härligt!

På förmiddagen kom pappa hit och började göra iordning förlängningssladdar och trimmer och grejer, efter ett tag kom mamma, sen började jag, Stefan och mina föräldrar att göra iordning vår något vildvuxna trädgård som förra ägarna nog inte skött så mycket.
Vid 15tiden bröt vi för brie-baguette-vindruvor-chokladbakverk-tårta-fika då även min bror, svägerska och brorsdotter samt darlings föräldrar kom hit. Presentutdelning och kärlek.
Några timmar till med trädgårdsröj, jäklar vad rent ,rensat, ansat, krattat,klippt och fint det är nu!
Grillen tändes och det blev kött-korv-vin-öl-skratt.

Idag är kroppen mör som satan..trädgårdsarbete är som värsta gympasset!
Kommentera 3 st

Kommentarer
Amanda:)
2012-05-06 - 10:27:25

Hej va fin blogg! Jag är med i en tävling hos www.jesson.bloggplatsen.se Gå in på min blogg och kolla hur du går till väga för att rösta på mig, du blir länkad på min blogg. Kram

Carl-Alfred
2012-05-06 - 10:48:09

Låter som en härlig dag! :)

Maria
2012-05-06 - 13:24:47

Själv har jag nyss skurat badrummet - med en gammal tandborste..! Du kan tro att jag blev svettig efter det "träningspasset", och badrummet är renare än någonsin ;)



Obs! Det är ett minibadrum á la student - hos mig motsvarar hela mina bostad typ den storlek badrummet har hemma hos pappa, som bor i ett stort hus ^^


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: