GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mello! Mello! Mello!

2012-03-10 | 19:59:03 | Musik/Böcker

Så var det då dags  alldeles strax : Melodifestivalfinalen!
Jag är lite besviken än på att varken Andreas Johnson eller Charlotte Perrelli är med då de varit två favoriter för min del detta år.
Tycker "The Girl" är en riktig powerlåt och tja jag är Charlotte Perrellisvag.
Likaså vill jag nån gång se Andreas Johnson som total vinnare.

Men ikväll hejar jag definitivt på Loreen.
Så vacker så bra!
Annars tycker jag det vore lite roligt om Molly Sandén vann och får ta emot statyetten av exet Saade.

Men jag tror
1) Loreen
2) Danny
3) Molly
4) Torsten eller kanske mesiga Dead by April
5) Ulrik Muntherplutten

Vad tror ni?


bild: aftonbladet
Kommentera 9 st

Kommentarer
Anna
2012-03-10 - 20:42:16

Hur kan du tycka Dead by April är mesiga? Hur definerar du ordet mesig? Man kan tycka vad man vill om Dead by April: sellouts, oäkta etc, men MESIGA är dom faktiskt inte. Så tråkigt men typiskt dig att trycka ner någons musiksmak och kom inte och säg att du får tycka vad du vill för ja du får tycka dom är dåliga, men mesiga är dom inte. Som om du lyssnar på hårdare musik? Vilken genre skulle du lägga Dead by april i? Är du så besviken på Dead by Aprils hårdhet så du måste skriva att dom är mesiga då är du lättprovocerad.

Jolene
2012-03-10 - 20:52:28

Haha, "mesiga" och "Ulrik Muntherplutten" hahah! :D

Mickan
2012-03-10 - 20:53:28

Ja jösses vilket startfält!

Hade oxå gärna sett perelli som vinnare!! Ne dead by april får vi hoppas de inte vinner.... Håller helt med, de känns bara mesigt och helt fel! Och va 17 gör de stora tuffa pojkarna i mello?! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-03-10 - 21:07:21

Anna: hmm på vilket sätt trycker jag ned någons/din musiksmak genom att tycka att de är mesiga och varför är det värre att jag tycker de är mesiga än om jag hade skrivit dåliga? Jag tycker att det är synd att de inte gjorde hela låten i growl för då hade den varit riktigt bra tror jag men när man, i mina öron, mesar till det med smörig boybandaktig sång i verserna och så , vad jag tycker, försöker se så överhårda ut med kedjor tatueringar piercings och too much av allt ja då tycker jag det blir mesigt. Jag är inte ett dugg besviken på detta band för jag har aldrig tyckt de varit bra till att börja med.



Men det är väl jättebra att du känner så passionerat för dom :)

Men undrar vem det är av oss somär lättprovocerad dock...

Carola [✿✿✿]
2012-03-11 - 00:49:25

Loreen klockrent passionerat, karismatisk oxh very sparkling!

Dead by April vilket skämt, precis som Ranelid och Flink Hahaha!

Sara
2012-03-11 - 08:21:10

Rätt låt vann i alla fall =)

Sascha - Coffee and Heels
2012-03-11 - 11:27:50

Nu har jag inte följt jättenoga för jag bor inte i Sverige, men tycker absolut att rätt låt vann! Loreen är grym.

Cat
2012-03-11 - 11:38:33

Hahaha, inte bara jag som tänkte att Molly borde vinna av den anledningen alltså ^^ Annars tyckte jag nog att rätt låt vann. Gillade Lisa Miskovsky, men den hade inte gjort sig i Eurovision.

Studio Basement
2012-03-25 - 17:36:58

Hello :)



Tycker att Loreen var en given vinnare, men även David Lindgren tyckte jag var skitduktig !

Dannys låt funkar oxxå.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: