GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En dag i AvannaFabriken

2012-06-26 | 18:52:44 | Avanna konst/design/foto

Här får ni lite bilder från "en dag på jobbet" i Avannafabriken!
 
 
Döskallearmbanden går åt som smör i solsken och sitter och knåpar ihop vartenda ett själv, vilket är väldigt rogivande..och så ser det ju ut som godis när alla ligger i en hög!
En liten del av alla armbanden sorterade i högar efter sort/style/namn.
Azteka Skull Bracelet är mest poppis.
 

Armbanden packas i små söta påsar.
Vykort som packas med varje order just nu, just dessa var jag och hämtade på tryckeriet imorses.
Sånt igår ju också i arbetsdagen - designa trycksaker, reklamgrejer ,beställa och hämta dessa.
 
Adressetiketter, följesedlar, fakturor, packpåsar görs iordning.
Packning, mer etiketter, en sista koll att allt stämmer och sen iväg till posten.
 
Jag har ju eget tryckeri sedan i höstas och trycker alla tygkassar, t-shirts, magtröjor, linnen helt själv nu.
Så det ingår ju också i arbetsdagen.
Har tryckt många tygkassar idag.
Imorgon kommer det tryckas ofantligt många sådana här:
 
Kommentera 13 st

Kommentarer
Anonym
2012-06-26 - 19:46:49

Hej! Har du sett att http://franksayart.com/ också säljer smycken med sådana döskallepärlor..?

Svar: Nope det var för mig en ny webshop! Snygg! Så tack för tipset!Döskallepärlorna finns ju tillgängliga för alla att köpa och gina tricot, H&M, Kappahl osv säljer också döskallearmband.
Sen kan man ju sätta ihop storlekar, färger och kombinationer på eget vis.
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Linn
2012-06-26 - 21:35:14

Jag är jättenyfiken på att se hur ditt tryckeri ser ut. Kan du inte bjuda oss på ett inlägg om det, please? :-)

Svar: ja jag kanske gör en sådan "dokumentering" också men det är inte så mycket att visa egentligen och inte så roligt att fota stora maskiner haha
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

anna
2012-06-27 - 07:03:30

det verkar vara en rolig arbetsdag :)

Svar: ja det är det sannerligen =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Jenny Eriksson
2012-06-27 - 08:22:23

Kul att få se lite bakom kulisserna, armbanden ser ut som en hög med färgglatt godis :)

Svar: kul att det uppskattas!Ja det är så kul att se alla armbanden på hög, ger en glad kick under arbetsdagen =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Josephine
2012-06-27 - 09:54:29

jo men det vore verkligen intressant att se hur "tryckeriet" ser ut. hur stort det är och hur en funkar osv. du skulle kunna rita på fotona hur processen med tryckningen går till :)

Svar: ja delvis gör jag det ibland blandar jag handtecknat+illustrator+photoshop.Ibland bara Illustrator.
Och det är ett stort och "svårt" program men jag kan bara tipsa dig om att öva öva öva öva. Sitt med det varje dag om du vill lära dig det =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Anna Larsson
2012-06-27 - 10:09:43

Josephine: Förlåt blev fel svar tillfell kommentar här:
Jag ska se om jag fota det men när man är mitt i tryckandet är det svårt att fota =)

Cindy
2012-06-27 - 13:17:58


Åh, vad mycket fint! :)

Svar: åh tack så hemskt mycket!!
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Julia
2012-06-27 - 18:50:17

Kul att se hur det går till! Fick hem ett vitt skull armband + en tygkasse idag, är otroligt nöjd. Grymma grejer!

Svar: åh vad glad jag blir att du är nöjd med din beställning!kramar!
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

moa
2012-06-27 - 21:49:19

Kul att se hela din process! Du har verkligen vad många skulle tycka var ett drömjobb!! :)

Svar: ja det har jag nog men det finns ju en del baksidor också..och det är slitigt och kämpigt och fattigt många gånger.
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Jennie
2012-06-28 - 00:28:01

Hej!
tänkte bara fråga lite snabbt om det i framtiden kommer motiv med drinkar / cocktails i butiken? ;) älskar dina designer, men bartender som man är så saknar jag drinkmotiven! asballt att jobba i på nattklubben om inte annat . :)

Svar: ska se vad jag kan göra åt detta..finns nån cocktail inbakat i nåt motiv av de senaste nu barbados och bahamas =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Lovisa
2012-06-28 - 23:13:14

Vad fina grejer du gör, ska ta mig en titt i shoppen när jag är lite piggare..

Svar: åh vad glad jag blir! krya på dig!
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Judith
2012-06-29 - 13:33:33

Herregud vad fina armband! TO DIE FOR!

Svar: åh vad roligt att du gillar dom! Finns på Avanna.se =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Andrea
2012-06-30 - 02:16:56

Hej!
Jag håller med några av de ovanstående kommentarerna om att det vore jättekul att se ditt tryckeri och hur det går till. :)
Tycker du är så driftig och duktig, keep up the good work :):)

Svar: ska se om jag fixar ett sånt inlägg men tycker inte det är så kul att fota maskiner och det är inte så mycket att fota mer än de färdiga plaggen känner jag =)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: