GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

fotokärlek

2012-07-10 | 09:49:55 | Foto/Fotografering

I fredags hade jag och min kära PollyPixkollega en väldigt rolig plåtning inbokad.
Fem härliga barn med deras mammor.
Både vi och dom blev väldigt nöjda med fotograferingen och bilderna och efter att vi visat bilderna på Facebooksidan så har det trillat in en hel del bokningar framförallt på barnporträtt.
Så kul!
 
 
 
 
 
 Vi är så glada att det nu verkligen trillar in bokningar.
För det tråkigaste med att bo på liten ort och jobba med foto/design/konst är att folk vill ha tjänsterna men de vill inte betala för det. Att det fortfarande ses ned på yrket i sig även om tjänsterna är eftertraktade.
Och att istället för att betala för kvalité väljer många att istället välja ett billigt alternativ och sen sitta där med suddiga bilder och konstiga vinklar.
Ibland får man ju verkligen vad man betalar för..eller inte betalar för.
 
 
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Ella
2012-07-10 - 17:43:32

Jättefina bilder! Sedan förstår jag inte hur man kan tycka ni är dyra? 800 för en halvtimme inkl bilder på cd låter riktigt billigt tycker jag!

Svar: tack ella!
men många verkar som sagt tycka att man ska göra allt kreativt gratis.
morr.

kramar!
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Annster
2012-07-10 - 23:08:10

Jättefina bilder! :)

Svar: tack sweetie!
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

nina
2012-07-10 - 23:56:35

jättefina bilder...

vilket format har ni när ni fotar? jpg eller raw? eller finns det rent av fler format som jag inte känner till?

tacksam för ett litet svar..

Svar: jag fotar med inställningen raw+jpeg men kommer nog endast fota enbart raw framöver.
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: