GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

date night

2012-07-31 | 10:50:01 | Egocentrerat&Vardagligt

Igår kväll hade jag och Stefan nästan som en klassisk "date night".
Vi åkte till Skövde, gick på restaurang, jag åt en jättegod fylld fläskfilé  med ett gott glas rött till, han åt en grilltallrik och tog en öl.
Efter maten så hade vi bokat biobiljetter, vi köpte dricka och dela en stor popcorn.
Vi satt där längst bak i biosalongen i en tvåsitssoffa...
Kunde ju vart jätteromantiskt indeed men Stefan fick ont i ryggen av sätet och jag hade mensvärk.
Oh well..haha
Vi såg nya Batmanfilmen if och den har ju fått bra betyg och alla jag läst som sett den har tyckt den varit megasuperbra.
Vi tyckte tyvärr den var ganska tråkig.
 
Oh well..igen.
 
Idag regnar det...som vanligt. Regn och blåst.
Kan det här vara den uslaste sommaren nånsin vädermässigt?
 
Jag kan nästan känna mig bitter över att de enda dagar det faktiskt varit sommar med högsommarvärme och strålande sol och chans att njuta av trädgård och få lite solbränna och tanka solenergi sammanträffade exakt med de dagar vi var uppe i Stockholm förra veckan.
Och visst vill man ha fint väder i hufvudstaden när man är där och shoppar och njuter på uteserveringar..men att missa solstolstid svider hårt i mitt hjärta.
 
Oh well..för tredje gången.
 
Några bilder från igår:
 
Jag i bilen på väg till Skövde...det började asspöregna precis när vi åkte.
Den goda maten
 
Kommentera 7 st

Kommentarer
Grimgoth
2012-07-31 - 11:10:30

Fan va nice det låter med "datenight", är det så man hålelr ett förhållande mer levande? :)

Svar: haha vete fan men kanske det..har ju hållt iaf i 8,5 år nu =)
fan såg en kille som var så lik dig i sthlm när vi satt på en restaurang så vart tvungen att dra upp mobilen och kolla din blogg vad du hade för dig innan jag kanske gjorde bort mig genom att hojta " yo grimgoth" ;)
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.

Smäm
2012-07-31 - 11:21:29

Problemet med överhajpade filmer. Man får alldeles för höga förväntningar. Hoppas nästa dejtblir bättre och att du får synka in lite fint väder snart! :) Kramar

Smäm
2012-07-31 - 11:21:57

Problemet med överhajpade filmer. Man får alldeles för höga förväntningar. Hoppas nästa dejtblir bättre och att du får synka in lite fint väder snart! :) Kramar

Smäm
2012-07-31 - 11:21:57

Problemet med överhajpade filmer. Man får alldeles för höga förväntningar. Hoppas nästa dejtblir bättre och att du får synka in lite fint väder snart! :) Kramar

rebecka
2012-07-31 - 12:18:24

jag vill också ha date night! :)

Girmgoth
2012-07-31 - 13:41:39

SV:
Okej, det är ju ett bra tag och då kanske man inte behöver anstänga sig så mycket för man redan vet hur peronligheterna går ihop.
Dock kan det vara en bra grej att sätta lite guldkant på tillvaron ändå.

haha, jasså?
Det var som fan!
Synd att du inte tog kort också, kanske skulle kunna gjort en "look alike" dock kul att ha en "doppelganger" :)

Hanna Karlsson
2012-07-31 - 21:35:32

Jag känner mig också bitter över att sommaren snart är slut innan den ens börjat på riktigt. Blä!!!

Svar: precis..och nu börjar saker i trädgården vissna och tappa löv...fan
Företagssam Egen företagare inom grafisk design,illustration och foto. Shoppingalen konstnär med stora chokladbegär.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: