GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hairy dilemmas

2012-01-18 | 10:12:12 | Smink, Hudvård, Skönhet

Just nu har jag en utväxt i hårbotten som heter duga.
Jag hatar vanligtvis utväxten och vill ju bleka bort den så fort den kommer.
Brukar platinableka ungefär var sjunde vecka, det brukar vara maxgränsen för hur länge jag står ut.
Nu har jag inte blekt sedan 11 november.

Dels vill jag hitta ny frisör jag litar på då den jag brukar gå till har blivit mer än lovligt dyr och dessutom verkar ta olika priser var gång plus att senaste blekningarna har inte blivit bra heller, förra gången fick jag gå tillbaka och be dom bleka ytterligare då det blev en gul krans.

Dels funderar jag nu på att låta håret vila ett tag från just platinablekning då det ju sliter så mycket.

Så jag funderar på något sånt här

Inbillar mig att jag och denna fröken Olsen har litegranna samma färger och därför passar i samma stil. Här är utväxten snygg och en del av håret. Antar att det är en massa slingor..?

Även denna gyllene blonda ton är fin som jag tror skulle passa mitt hår då jag har så mycket gilpigment naturligt.

 

Men då är frågan hur jag blir en av dessa färger från mitt platina väldigt blekta? eller om jag bara ska göra nåt i hårbotten och låta längderna vara.

?

 

Eller så går jag och bleker iaf...hmm..

Kommentera 13 st

Kommentarer
johanna
2012-01-18 - 10:38:56

måste ju rekommendera revelon nutri color färgbomb! Jag använde den super mycket när jag hade rött hår (röd färg nästan ramlar ju av håret) och med hjälp av denna fantastika produkt så behövde jag inte alls färga så ofta som jag gjorde utan den.

http://www.bluestore.se/category.html/revlon-nutricolor



det är en hårinpackning med hårfärg i, så på ett "skonsamt" sätt färgar man i utväxt och längder. :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-01-18 - 10:41:37

Johanna: Verkar dock svårt att hitta sin egna färg på det där?

Och jag färgar ju inte håret utan bleker det, eller bleker utväxten.

Moa
2012-01-18 - 11:10:10

Du passar väldigt bra i platina! Men Olsens färg är ju också totally amazing och tänk vad skönt att slippa tänka på utväxten. Jag tycker att den är jättemumsig! Prova ;D

Malin
2012-01-18 - 11:37:44

Kör på den översta, tror jag skulle vara skitsnyggt på dig!

Helena
2012-01-18 - 12:20:02

Jag misstänker att du kommer bli sketa snygg i liknand fröken Olsson frill! Du får hitta en ny frisör och ta med bilden och slinga på!

smultris
2012-01-18 - 12:53:27

att det kostar lite olika beror säkerligen på att det går åt olika mycket material varje gång beroende på hur mycket utväxt du har, men det ska ju inte diffa så jättemycket om du gör detta regelbundet såklart... och gult är aldrig ok.



jag tror också du skulle passa sjukt bra i färgerna ovan, mest den översta bilden ;)

ANNAWII ♥
2012-01-18 - 13:38:12

Jag älskar lite mer naturligt även om du så klart är fin i platinablont! Men du kan ju alltid prova och känns det konstigt går det ju att gå tillbaka :).



Kram

Elin
2012-01-18 - 13:39:19

Den översta skulle säkert passa bra på dig, snygg!

jule
2012-01-18 - 17:49:46

Ta med bilden sa ordnar dom det! De kommer sakert lagga en dampande honungsfargad farg i dina langder och en slingblekning med guldig farg i, i utvaxten! lycka till! Puss

dissy
2012-01-18 - 20:04:44

Gillar deras hårfärg. Den passar allt och jag gillar den naturliga looken: )

Sara
2012-01-19 - 10:04:29

På första bilden så ser hon väldigt lik ut, ungefär som du gör när du ler

Bim HD
2012-01-20 - 01:09:21

Ta med din kopia-utseende-bild och ha den i plånboken, fota till mobilen... hitta en ok frissa och gör slingor!!! Du kommer att bli ÄN MER läcker, lovar...

Joda, fröken Larsson - jag gillar dig mer än skarpt som du är nu också - med eller utan utväxt :)

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

(fast alla har ju rätt att få byta lite utseende och prova sig fram genom livet - nytt boende, tom hus - kan vara läge testa annat, ny hårfärg - om än inom en annan ton... oki, veeet du har varit redhead också ;))

CJ
2012-01-20 - 11:12:58

Mycket snyggt!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: