GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

time to pause?

2012-02-21 | 22:04:35 | Egocentrerat&Vardagligt

Bläsch har suttit här och försökt få ur mig ett blogginlägg i evigheter.
Men jag känner mig tom.

Tom, ledsen, nere, less, bläsch, äsch.
Kanske läge att ta nån form av bloggpaus?
För att hitta glädjen i bloggandet igen och inte bara känna tvånget...samt att jag senaste veckorna mest bara känt en oro och olust över att mötas av vissa kommentarer.
Jag har senaste månaden haft på kommentrasgranskning, för första gången under alla mina bloggår. Men senaste tiden har det skrivits så mycket falskheter, anklagelser, taskigheter bland kommentarerna. Jag brukar låta det mesta rinna av mig men vissa saker har verkligen bara sugit energi. Jag kan sitta här ledsen när sambon kommer hem och han märker direkt.
Och jag vill inte att min blogg skall vara så.
Den ska ge mig glädje, rus, framgång, chanser, möjligheter, skratt, lättnad.
Ja vi får se hur jag gör.
Kanske ändrar bloggandet i sig ett tag istället.
Kanske bara bildbloggar ett tag? Snapshots tagna under dagen.

Men jag hoppas ni trogna läsare ni som kikar in här och peppar och stöttar och är snälla och glada har överseende med att det kanske blir lite tomt och fattigt här ett tag.


Kommentera 45 st

Kommentarer
Annica
2012-02-21 - 22:31:39

Vilka puckon det finns där ute! Vad finns det att gnälla om liksom! Du är ju fantastisk! Jag förstår att du vill ta en bloggpaus men du kommer att vara saknad om du nu tar det beslutet!

KRAM

Isabell
2012-02-21 - 22:36:13

Åh nej inte min favvo blogg! Läser varje dag men nu var det längesedan jag kommenterade! Men har läst din blogg i flera år och tycker så mkt om den och hoppas du finner inspiration snart igen! Förstår att det är svårt med elaka kommentarer men kom ihåg, ta ingen skit!! Kram isabell i Göteborg!

Ling-Ling
2012-02-21 - 22:37:18

Men usch, det måste vara riktiga puckon som beter sig så.. :( Det ska man inte behöva stå ut med.

Nina
2012-02-21 - 22:40:58

Åh nej detta är min bästa blogg ju!

alexandra
2012-02-21 - 22:45:54

jag har följt din blogg i mååååånga många år, dessvärre orkar jag aldrig kommentera bloggar utan jag läser enbart. som du säger ska din blogg ge dig glädje, rus, framgång, chanser, möjligheter, skratt, lättnad, och det är så himla tråkigt att det finns folk som inte har något bättre för sig än att förstöra för andra! du är grym anna och det kan ingen ta ifrån dig! jättetrist om du tar en bloggpaus, men gör det du känner är bäst och förhoppningvis kommer du snart tillbaka med ny energi! kram på dig!

Malin
2012-02-21 - 22:50:34

Usch vad tråkigt att du känner så :( Jag håller med föregående talare här om att din blogg är en solklar favorit hos mig! Hoppas du kommer fram till något bra sätt som funkar för dig! Kramar

Johanna
2012-02-21 - 22:50:37

åh vad tråkigt, du som är så bra!!

Jess
2012-02-21 - 22:50:58

Men fy, vad tråkigt att sådant ska hända. Tycker det är så tråkigt med folk som känner ett sådant behov av att spy idioti omkring sig bara för att det är anonymt på nätet, riktigt fegt och dåligt.



Du kommer bli saknad men gör det som känns bäst för dig. Som du säger, en blogg ska ge glädje! :)

Mickan
2012-02-21 - 22:52:37

Men finaste vackraste du! ❤

Om det hjälper å muntra upp så är ja sugen på å sminka lite i helgen om du vill köra en plåtning för å pigga upp?

Mickan
2012-02-21 - 23:17:28

Ja fredag ska bli mys!! Ska jag försöka boka syster för lördag fm? :)

Mickan
2012-02-21 - 23:32:58

Haha ja han ska visa en gång iaf så vi kan köra lite effektivare själva sen å inte bara Easyline :)

Hon är bokad då :) så det är bara å säga till hur var å när, men jag behöver va hemma till eftermiddagssnåret, Jonas jobbar kväll/natt.

Tack gumman men vi har redan fixat barnvakt, blir farmor & farfarsmys :)

Ida
2012-02-22 - 03:39:03

Usch vad trist att vissa ska förstöra! Men tror vi är många som ändå kommer stanna kvar och läsa efter eventuell bloggpaus. Tror det är svårt att vara inspirerad jämt och ständigt, det vore nästan konstigt om det inte svänger då och då. Annars var idén att posta bilder bra tycker jag! Sköt om dig!

Camilla
2012-02-22 - 05:44:40

Tråkigt om du slutar blogga! Men jag förstår dig helt och hållet. Fy på alla dessa avundsjuka människor som bara inte kan unna andra lycka och som också tydligen måste visa det helt öppet i en kommentar. Tänk på att det enda de önskar är att de också skulle lyckas lika bra som du gjort

Johanna
2012-02-22 - 07:47:46

Men usch vad tråkigt att du får massa hemska kommentarer som gör dig ledsen! Har nyligen hittat din blogg och tycker den är helt underbar, så om du väljer att ta en paus så hoppas jag att du snart kommer tillbaka =) Är imponerad över hur du skriver och hur du jobbar med ditt företag, älskar att få läsa små glimtar av vad du sysslar med för det kan ju bli rätt så ensamt som egenföretagare. Stora kramar!

johanna
2012-02-22 - 08:06:44

åh det är så tråkigt när det blir så där! avundsjuka hos folk är så otroligt dåligt :(

stor kram, du är grym! <3

Annoula
2012-02-22 - 08:38:17

Men neeej! Eller jag förstår dig. Men ändå: Neeeej! Jag diggar ju din blogg :)!

Kim - Mamma till Victor & bebis i magen
2012-02-22 - 09:11:57

Finns alltid folk som lever på att trycka ner andra, tyvärr.

Anna
2012-02-22 - 09:31:03

Förstår att du vill ta en paus, ibland måste man göra det från vissa saker :) Men det blir nog bra så, bättre det än att du går runt och får ångest. Favoritbloggen :) <3 Ta en "semester" från bloggen ett tag, det förtjänar du :)

Malin
2012-02-22 - 09:44:20

Hoppas du tar en välförtjänt paus och kommer tillbaka ned ny inspiration, söta du. Undrar varför folk skriver elakheter till dig... Så skumt. Och dumt! Jag läser också varje dag men hinner inte kommentera så ofta. Läst din blogg sen 2007 eller nåt tror jag. Helt sjukt!

Puss från mig här i Stockholm.

Liza
2012-02-22 - 10:15:02

Hej Anna!

Jag har följt din blogg länge... Och det gör mig riktigt ont att du ska behöva få kommentarer som får dig så ledsen! Att gömma sig bakom ett tangentbord och säga elaka saker om människor man inte känner är band det fulaste jag vet, så lågt och så fult gjort. Du kommer vara saknad om du bestämmer dig för en bloggpaus, men i alla fall jag har förståelse för om det har blivit lite för mycket nu på slutet med flytten, företaget och dessutom elaka kommentarer! Gör som ditt hjärta vill, och kör på det! Om du så bara uppdaterar en gång i veckan så fortsätter iallafall jag att läsa!

Linda
2012-02-22 - 10:18:52

Åh, jag älskar dig så mycket - sug i dig. Är dålig på att kommentera annars, men fan om de negativa kommentarerna ska överspegla de positiva.

Petra
2012-02-22 - 10:37:53

usch va tråkigt att det blivit på de sättet. Hade det likadant på min blogg ett tag när jag hade mer läsare så föredrar hellre få men snälla! :P

Hoppas det snart känns bättre och fuck them som inte har mer givande liv som måste skriva elaka kommentarer. ;)

Pamela
2012-02-22 - 11:09:50

Vilken otroligt vacker bild på dig! Man ser verkligen själen i dig.

Vad less jag blir nu över det jag läser. Har följt dig sen jag först började blogga vilket var 2009. Har dock själv känt lite stress ibland och har då valt att ta bort min blogg. Nu däremot tänker jag ha kvar den. Hursom blir jag ledsen att folk ens finner nån som helst rätt i att klicka iväg dumma kommentarer. Man orkar ju bara med så pass mycket, klart att det rinner över till slut. Som jag skrev för länge länge sen så ger mig din blogg en sorts hemkänsla, här bubblar det av liv och jag blir lika glad för varje gång jag kommer hit. Gör du det som du känner är bäst för just dig. Vi finns här. Hoppas att du hittar din harmoni igen och kom ihåg att inte tappa dig själv i de elaka kommentarerna. Må väl. Kram

Hayley
2012-02-22 - 12:23:01

Fy vad tråkigt med människor som ska hålla på att trycka ner och bara vara allmänt äckliga rent ut sagt! Jag hoppar alltid in hit och tittar runt även fast det är fattigt på inlägg eller helt enkelt inga nya alls. Jag älskar din blogg och jag tycker du är så fantastisk!



Känns det dock som att det är jobbigt med bloggen så ta en paus, du är ju inte mer än människa och man ska ju aldrig göra något som man känner sig tvingad till. Det suger ut allt det roliga i det. Vi som är trogna och som gillar din blogg precis som den är kommer alltid att vara kvar! :D



Stor styrke kram till dig fina Anna!

Anna
2012-02-22 - 12:50:47

Så himla tråkigt att folk ska skriva taskiga saker. Har bara följt dig ett kort tag men beundrar att du orkar blogga nästan varje dag, jag är själv ny med bloggandet och är glad om jag lyckas blogga en gång i veckan. :) Blir himla inspirerad av att läsa din blogg. Härligt med alla kreativa människor vi har här i landet. Kram och jag hoppas du hittar lusten i bloggandet igen.

Josefine
2012-02-22 - 12:53:00

Men vad fan. Stå på dig Anna.

JÄVLA skit med haters. Det är lätt i teorin att inte bry sig men en helt annan sak i praktiken. Hoppas du hittar ett sätt som känns bra att blogga på och att du hittar tillbaka till det roliga.

Fifi
2012-02-22 - 13:15:07

Usch, jag blir så arg på folk som håller på att förstöra så för andra, fattar inte vad de får ut av det, har de inget att sätt att hävda sig på? Tragiskt för alla inblandade.



kram!

linnéa
2012-02-22 - 14:05:38

Jag läser din blogg var dag men en blogg skall ju vara mycket för en själv, att man känner för det. Ta en paus om du känner för det, det är ju bara du som kan bestämma. Men låt inte folk trycka ner dig genom att skriva dumma kommentarer. Man kommer aldrig kunna göra alla nöjda, det är bara så det är. Stå på dig =)

anna
2012-02-22 - 15:48:23

ah sa arg man blir av att folk bara forstor!!



Jag vet inte om du har sett det men det ar ganska vanligt (utomlands iaf...) med sk kommentarpolicy, dvs, man skriver i forvag vad for slags kommentarer man godkanner. Om man sjalv satter reglerna, sa ar det ju bara att ga in och radera de kommentarer som inte foljer reglerna... Tex sa kan man ju saga att man soker positiva kommentarer och kommer att radera negativa kommentarer, personangrepp, alltfor personligt, osv.



Hang in there! Kom ihag att vi som ar positiva - and love you! - ar fler an de negativa!!!

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-02-22 - 16:42:52

Man ska ju såklart bara blogga om man själv mår bra av det. Fan att människor måste vara så jävla elaka hela tiden. Idioter. Att man orkar lägga energi liksom. Men jag håller med det är svårt att ta sådana kommentarer - även om man borde blunda för dom. Av någon konstig anledning fungerar ju vi människor så - man kan få hundra glada ord - och ett dåligt - det är tyvärr det dåliga man minns. Det suger rejält.

ANNAWII ♥
2012-02-22 - 17:14:50

Åh vad arg jag blir att det finns sådana människor som gör allt för att kliva på andra! Men du är grym gumman och du är även en fantastiskt snäll och gullig tjej så ta INTE åt dig! Jag vill inte att du försvinner från bloggvärlden så hitta ett sätt som passar dig just nu och sedan får du ju se hur det känns. och ett tips är att ta bort och spärra alla ip-nummer som skriver elaka kommentarer. Det gör jag och det hjälper!



Kram

Helena
2012-02-22 - 17:15:32

NAAAAAJ! Man bli ju så glad när man läser din blogg! Hur kan man ge dig elaka kommentarer föresten? Finns ju lixom inget som e negativt...

Men om du tar en paus får du lova att du kommer tebax med buller å brak!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-22 - 18:53:56

Annawii: Tack sötnos. Ska försöka att inte ta åt mig men vissa saker gör bara ont och suger så mycket energi så det vänder sig i magen.



massa kram!

Bzzz
2012-02-22 - 18:55:01

Din blogg är en av mina favoritbloggar! Kom snart tillbaka igen!!!! Typ om nån dag eller så! :-)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-22 - 18:56:13

anna: Tack så jättemycket för dina ord! Och ja ni är många fler som skriver snällt än elakt..det blev bara lite för mycket nu tillsammans med en del andra ledsna saker.

Men glad jag har sådana som dig som läsare!

kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-22 - 18:56:45

Bzz: Det gör mig glad att jag är det =)

Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-22 - 19:05:41

Linda: TAck så hemskt mycket! Blir så rörd! Kärlek till dig!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-22 - 19:07:25

Liza: Tack för dina ord. Och ja jag är nog extra känslig nu, tack för att du var så uppmärksam...hade det inte varit massor med flytt företag kattsjuka + lite andra bekymmer kanske det som skrivits bland kommentarerna runnit av snabbare och lättare men nu blev det bara lite för mycket av allt..och behöver verkligen inte se eller känna av människor som vill "sätta dit en" eller trycka ner mig.



MAssor av kramar till dig från mig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-22 - 19:08:06

Anna: Tack underbara du, som alltid stöttar peppar och skriver underbara ord till mig!

Kärlek till dig!

dissy
2012-02-22 - 19:42:40

Mäh vad finns det möjligen som folk kan tycka illa om i din blogg? Jag tycker att den är väldigt intressant och inspirerande och fast jag inte kommenterar varje dag så kikar jag in en gång om dagen. Fina Anna: )

Lisa
2012-02-22 - 19:48:33

Å, vad tråkigt Anna! Din blogg är alltid den första jag besöker när jag pausar efter jobbet med en kopp te, kommer sakna det :( Men man ska såklart inte göra något som stjäl energi och gör en ledsen...

Hanna - Mode, smycken och min vardag
2012-02-22 - 20:19:28

Vad tråkigt att du fått så mycket skit. Har misstänkt att det varit så när jag märkte att du börjat godkänna kommentarer. Jag finns kvar iallafall när och om du får lust att blogga igen. Kram

felicia - fotokobran
2012-02-22 - 21:37:58

funderat på något sommarjobb än? :D

Grimgoth
2012-02-23 - 14:00:04

Klart att du inte ska lägga ner och efter som du uppdaterat efter detta så är vi alla glada!

Keep it up och se minst lika snygg ut som alltid (bilden här bevisar detta).

Annars bara var så som du är och alltid varit!

a Lady & a Tramp
2012-02-24 - 19:11:41

VACKRA DU!

det här hade jag inte läst... så trist!

Iglar finns överallt. Såklart du ska göra som du känner för, och klart vi finns här!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: