GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

stay alive

2012-02-21 | 13:48:57 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Några av mina favoritmodeskapare och modepersonligheter heter Betsey Johnson, Patricia Field, Stella McCartney, Alexander McQueen, Lovisa Burfitt, Ida Sjöstedt och Katharine Hamnett.
Den sistnämnda är ju något av en ikon inom just den bransch jag själv är : Motivdesign och skapa snygga tshirts och toppar med slagfärdiga textmotiv.
Jag själv bär hellre och dras mer till snygga textmotiv än bildmotiv på toppar.
Nu har jag satsat väldigt mycket senaste halvåret på mest bildmotiv i mitt egna skapande men känner allt mer att ta tag i textandet igen.

Mm..

Så nu sitter denna bild på SJP/Carrie Bradshaw från SATC the movie 1 på min inspirations/pepptavla.
Just redan nämnda Katharine Hamnett som står för designen.
Men hela outfiten är ju underbar...suckar jag och blickar ut mot den begynnande vårsolen..

Kommentera 3 st

Kommentarer
Jess
2012-02-21 - 14:41:12

Jag föredrar också textmotiv framför bildmotiv, även om det också är snyggt såklart. Ser fram emot mer textmotiv, tror det kommer bli kanon! :)

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-02-21 - 18:34:30

Erkänner sådär lite pinsamt att jag inte ens hört talas om Katharine Hamnett. Man lär sig nåt nytt varje dag, tack för det! Men text är snyggt, på alla möjliga vis - även om jag själv inte är så mycket text människor. Jo kanske ord-människa. Ord & konst hör ihop tycker jag. Ibland.

..:Sarah:..
2012-02-23 - 01:19:47

Jag har plagg från KH och älksar de.. men sidan har stängt webbshopen :( buhu...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: