GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

lovely day lovely gifts

2012-12-25 | 11:21:00 | Egocentrerat&Vardagligt

God fortsättning blogosfären och hoppas ni hade en magisk julafton och har en fin Juldag!
Vår julafton började med snöskottning då det hade vräkt ner snö under natten.
Efter det kom mina föräldrar hit på lite glöggfika och mys en stund samt hade med sig en liten goodiebag med hembakat och julblomma♥ Sen kom svärföräldrarna som vi bjöd på lätt jullunch och sen bytte julklappar med.
Strax innan Kalle begav vi oss hem till min bror, svägerska och älskade brorsbarn där mina föräldrar också var med och vi åt julmat, kollade kalle, åt godis och hade stora julklappsutdelningen.
Sista timmarna av Julafton spenderade jag och Stefan hemma i vårat egna hus igen med katterna, en tredje sista julklapptsutdelning och såg på 2 avsnitt av Walking Dead.
 
Vi och jag fick så många fina klappar, är så tacksam!
 
Av svärföräldrarna fick jag: Presentkort på massage, massa strumpor, en flaska vin och korsordstidningar och så fick vi kattmat och kattsand till våra pojkar och en påse med gottigheter och chips.
Av bror och svägerska fick jag: en bok om odödliga ikoner och ett nagellack.
Av Stefan fick jag : en rosa kofta, en pocketbok, ett Promarker teckningsblock och Vampire Diaries säsong 3.
Av mamma och pappa fick vi gemensamt: En Jamie Oliver stekpanna, en gryta och en retroaktig vattenkokare. Dessutom fick vi ju resan till Göteborg, restaurangbesök och intrrädet på Liseberg julmarknad i slutet på november.
Av min moster som lämnade en julklapp här i torsdags: En söt röd kanna som heter Anna
Av mamma och pappa fick jag själv: en receptbok om lchf - vill sätta mig in i det lite mer och få lite ny matinspiration, 2 mascaror, ögonskugga och 2 kajalpennor, en pocketbok och  en fin pläd.
 
 
 
Kommentera 8 st

Kommentarer
smultris
2012-12-25 - 12:20:46

åh vad mysigt att fira jul med sin familj och få julklappar, själv var jag faktiskt ensam i år och fick inte en endaste julklapp... ingen snäll tomte ;)

michaela- med syskon i magen ♥
2012-12-25 - 12:32:37

verkligen superfina presenter du fick!

Mini
2012-12-25 - 13:39:45

Hoppas du haft en bra jul! :)

Kika gärna in på min blogg! :)
Big kisses from Mini.

anna
2012-12-25 - 13:40:59

vilka fina presenter du fick :)

Linnéa
2012-12-25 - 19:11:01

Om du, när du läst boken om lchf, inte skulle tycka att den typen av kodt skulle passa dig så får du gärna höra av dig så kanske jag kan få prova mina nyvunna kunskaper i "kost för träning" där att ifrån livsmedelskemi till kost samt kost för idrottare ingår. Du ska då få svara på några frågor och så räknar vi ut ditt unika dagsintag som alltid är en start samt förslag på vad du du kan äta under en dag. Där kan vi även räkna in livsmedel som du känner att du inte kan leva utan :-) Viktnedgång är inte det jag är ute efter utan kost för att må bra :-) jag tar inte betalt, kul nu i början att få använda sina kunskaper :-)

Svar: hej fina.Nu är det inget syfte med den där lchfboken mer än att bara lära mig lite mer om rena råvaror och just få lite mer inspiration till nya maträter då det mest lätt blir spagetti och köttfärssås, korvstroganoff, chiliconcarne vareviga vecka. Vet redan att jag inte mår bra av ren lchf då jag får ont i gallan och spyr efter ett tag.

Jag är gärna "testperson" för dig om du vill det absolut..men inte om det inbegriper att ställa mig på en våg för det gör jag inte.
=)

kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Annster
2012-12-26 - 02:36:28

Så mycket fint du/ni fick :)

Hanna Karlsson
2012-12-26 - 07:03:32

Fina klappar du fått!

jennie
2012-12-29 - 18:08:20

Hej!
ville bara säga att boken "7 jävligt långa dagar"vär grymt bra! :D Älskar sättet författaren berättar sina historier på, och hur han uttrycker sig. :) Glad läsning!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: