GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ett riktigt julefeelingsmåste för mig!

2012-12-21 | 16:03:47 | Egocentrerat&Vardagligt

Nåt som alltid får mig att komma i riktig julstämning är julfilmer.
Idag, på min första jullediga dag som passande nog varit perfekt kylig utomhus med fint snöfall, så har jag redan avverkat "Musse Piggs Jul"...en dvd med lite blandade tecknade julfilmer med favoriten "Ebeneezer Scrooge.
 
Och nu har jag tänt massa ljus, dukat fram mer julgodis, satt i några fler kulor i granen och slått in några fler klappar..och ska sätta i nästa megajulfavorit i dvdspelaren: Julavsnittet från säsong 2 av Beverly Hills 90210..När Brenda jobbar i snobbbutik och tar med sig hemlös tomte hem, Steve letar efter sin biologiska mamma, Dylan hälsar på pappa i fängelset och Brandon och pappa Jim fixar konstgjord snö till Mamma Cindy som firar jul i 30 gradig Bevvanvärme i shorts och "cold apple cider".
Lovely!!
 

Kommentera 5 st

Kommentarer
Shimmerdimmer - Mitt land är frusen musik
2012-12-21 - 17:05:12

Jag tycker nästan man får lite julstämning av Edward Scissorhands, Tim Burtons gamla film från 1990. Se den, den är jättefin!

Svar: ja den har jag sett många gånger =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

JUNITJEJ
2012-12-21 - 17:57:29

Ha en underbar kväll!

beciell
2012-12-21 - 18:39:36

Vill du väldigt enkelt göra en tjej glad så här inpå julen? :) BARA tryck på denna länken, så har du röstat på mitt bidrag (The world of beciell) ALLT du behöver göra är att trycka, sen är det klart, tack så mycket http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 GOD JUL! (det är en tävling med CDON.com) Skulle vara SÅÅÅ himla snällt!

Ana Zagreb
2012-12-21 - 20:57:45

Åh vilken nostalgi!! Beverly hills <3 Hälsningar från Kroatien!

Jeanette
2012-12-22 - 14:39:58

Åh fina beverly hills och 90-talet. Det var tider det när man kom hem från skolan och tryckte direkt på tv så man inte missade något avsnitt.

Svar: jag tillhör den årskull som såg det en kväll i veckan, tror det var torsdagskvällar det sändes först och sen söndagseftermiddagar med baywatch och models inc.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: