GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

my heart goes mjau

2012-04-25 | 17:05:28 | Egocentrerat&Vardagligt

Igår fick jag ont i kattmammahjärtat igen.
Av flera orsaker.
Det är ganska så många katter som stryker omkring här i kvarteret utöver våra tre egna pälsklingar.
Just nu är det 3 katter som ganska så frekvent hälsar på här hos oss och vill ha mat, särskilt en tjockiskatt som är utan halsband, vars vita päls snarare är grå av smuts och med smutsiga öron.
Han står här och skriker efter mat nästan varje dag och det har man ju inte hjärta att neka honom.
Igår satte han i sig två skålar torrfoder och en påse blötmat på väldigt kort tid.
Våra katter bara satt och såg på.
De är så snälla.
Lilleman/Charlie sprang efter ett tag iväg och satte sig bakom trädgårdsskjulet där han brukar leka med lite löv och fjärilar... den smutsige kattbesökarenföljde efter och  gav sig på Charlie, ett jäkla slagsmål med höga skrik!
Jag fick springa ut barfota i det blöta gräset och schasa bort honom och ta hand om en smått chockad Charlie, som hade bajsat ner sig och vart lite chockad och inte riktigt sig själv resten av dagen igår.

Så nu myser vi lite extra.

Kommentera 12 st

Kommentarer
Jess
2012-04-25 - 17:38:33

Stackars lille Charlie :( Det är så svårt det där, har man väl matat en hemlös katt så blir man inte lätt av med den sen, åtminstone är det min erfarenhet. Samtidigt vill man så gärna hjälpa lite när de gnyr av hunger...

Lydia
2012-04-25 - 17:50:36

har du hört dig för i grannskapet om någon vet om den har ett hem? eller om det är en hemlös? Annars finns det ju bra katthem. Köpte min kisse via ett sådant :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-04-25 - 17:56:57

Lydia: nej vi har inte gått runt än, men jag tror jag lyckades få nåt bra foto på honom igår så tänkte typ sätta upp lappar och kolla på facebook.

Lydia
2012-04-25 - 18:06:03

svar: låter bra :)

Lovisa
2012-04-26 - 00:42:47

Stackars kissemissar :-(



Tänk bara på att ett hastigt foderbyte kan krascha magen på en katt och ge svår diarée vilket i värsta fall leder till uttorkning. Tänker på den "hemlösa" katten. Förstår att du bara vill väl men var försiktig :-)

Annster
2012-04-26 - 01:06:00

Goskissen :)

Erika
2012-04-26 - 06:25:48

Stackars Charlie. Hoppas att den andra katten har ett hem, annars så kanske du kan prata med djurskyddet.

Visst får du låna bilderna :)

Kram!

aliengirl- louise drawings
2012-04-26 - 07:58:51

Stackars lille katt. :(

Men han är rätt söt på bilderna, jag vill gärna ha en egen katt eller egen hund men det beror på hur lägenheten jag ska titta in på hur stor den är. :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-04-26 - 08:20:31

Lovisa: Jo jag vet, men katten har ätit här flera ggr i veckan nu i flera veckor och iaf fått samma foder hela tiden av oss.

Sen vet jag ju inte vad han äter annars men så som han äter här undrar jag om han nån annanstans alls.

ida
2012-04-26 - 08:54:11

Finns det inget omplaceringshem för katter i närheten?, vi har ett halmstad som heter Kattfoten. Tänkte så att katterna kunde få hjälp.

Lovisa
2012-04-27 - 00:33:55

Jag förstår! Det har hans mage säkert redan vant sig :-) Det låter som att han bara äter hos er, han vet ju att han får mat där. Stackars lille katten. Kanske något katthem kan komma och hjälpa dig att rigga en fälla så ni kan fånga in honom och se om han är chipmärkt eller tatuerad? Verkar han skygg?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-04-27 - 16:27:43

Lovisa: Ja han är skygg man får inte gå särskilt nära och blir rädd för minsta lilla.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: