GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

coffee is not my cup of tea

2012-04-09 | 10:12:20 | Egocentrerat&Vardagligt



Ja som igår , så får jag ibland för mig att jag ska dricka kaffe och intalar mig att åååh vad gott det ska bli med en kopp. För just ordet kaffe låter så mysigt.
Men vanligtvis får jag knarkiga och galna ögon av kaffe, jag får sus i öronen, ont i tänderna och spänningar i pannan.
Igå fick jag bara lite crazy eyes men sen kändes det ok.
Tills på kvällen..då kände jag mig helt bakis and I blame the coffee!
Likaså vaknade jag ca kl 6 i morses och låg sen i två konstiga timmar i ett halvvaket nästan hallucinerande tillstånd. Skyller på kaffet där med.
Nej, te ska det vara i koppen.

Kommentera 9 st

Kommentarer
Carolina
2012-04-09 - 10:49:54

Håller med, te it is!

Maria
2012-04-09 - 11:14:04

Men varför insisterar du på att dricka kaffe då och då om du ändå blir så där varje gång? =P För du har ju nämnt det fler än en gång i bloggen att du reagerar så på kaffe. Men jag vet iofs hur det känns.. Trotsar min vetemjölsallergi ibland och det är ju inte alls bra men kan inte alltid motstå den där asgoda pizzan eller mumsiga bakelserna som alla andra får äta buhuu =( Ha en bra annandag påsk på dig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-04-09 - 11:22:13

Maria: Ja som det står i första meningen så tycker jag det låter mysigt och så får jag för mig att testa då och då.

Linnéa
2012-04-09 - 17:27:18

Haha, jag är precis likadan när det kommer till kaffe. Jag blir totalt speedad och det enda det funkar till är när jag skriver - typ som när jag skrev min bok under dagtid (eftersom jag är tröttast dagtid) då drack jag övermycket kaffe och var totalt speedad i hela kroppen från topp till tå haha.



Jag förstår att du har mycket att tänka på och jag förstår att det är jobbigt. Jag håller på att lämna en "säker inkomst" då jag arbetar som lärare till egenföretagare inom olika kategorier och det är precis lika skrämmande som det är kul. Jag är i princip livrädd men känner att jag måste på något sätt lyssna till mitt hjärta. Jag är 210% säker på att jag INTE vill jobba som lärare tills jag är 65 eller äldre och då måste jag våga ge mig på något helt annat.



Kämpa på tjejen =)

ANNA
2012-04-09 - 18:30:53

hihii typ som jag blir om jag iNTE druckigt kaffe ;-)

Therese
2012-04-09 - 22:09:14

Hej Anna!

Jag måste bara fråga vart du har köpt den rosa klockan som finns på bilden? Den är så himla fin! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-04-09 - 22:24:11

therese: Lagerhaus =)

Marika
2012-04-10 - 10:34:06

Haha, precis samma problem här. Dricker jag kaffe vid lunch så har jag svårt att somna vid elva på kvällen. Helgalet, men det är ju så gott! ;)

Malin
2012-04-10 - 18:58:08

Jag är kaffetjej.... fast dricker en kopp te varje morgon! Tips på gott te förresten? Mitt tog slut i morse :(


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: