GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Vad man inte behöver när man är sjuk:

2011-09-16 | 13:47:09 | Egocentrerat&Vardagligt

- Företag som krånglar med fakturor och inte städar upp sin egen skit.
- Blufföretag som ringer och hävdar att man har massa abonnemang hos dom.
- Att hostmedicin och Alvedon tar slut samtidigt.
- Att det blir total megaöversvämning i duschen när man tar en dusch för att fräscha till sig så att man ur duschkabinen kliver rakt ner i en mindre swimmingpool som tar ens sista krafter och ork att torka upp och att man när det är färdigt är lika svettig som innan duschen.

Dock behöver jag:

- Lite lugn och ro
- Nån som säger att allt ordnar sig
- En pizza Capricciosa
- Kall Fanta
- Senaste Vampire Diaries
- Pussar på pannan

Här är några bilder från resan till Cypern i maj...där låg jag också sjuk men kan ju säga att det var ett jäkla skönt ställe att vara sjuk på..all inclusive vid poolen i härliga värmen.

 

Kommentera 13 st

Kommentarer
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-09-16 - 14:23:33

Krya på dig. Skickar en cyberkram.

Cecilia Bergman
2011-09-16 - 15:20:01

Krya på dig!

isabelle
2011-09-16 - 15:25:54

förstår precis !!



Jag är också sjuk och har världens hosta o när jag väl lyckats släpa mig till appoteket o köpt hoistmedicin så får jag en allergisk reaktion mot den så på natten försvinner hostan som den ska MEN istället har jag världens kramper i magen hela dagen..KUL..... nu sitter jag här med en balja med kokande vatten + halstabletter o försöker andas in ångerna..vill desperat gärna ha glass men orkar inte gå till affären. Haha, ilandsproblem! KRYA på dig iafallal!! :)

MARIA - mode, outfits & inspiration
2011-09-16 - 16:24:34

Underbara bilder! Krya på dig!

sv: hoppas jag med! kram

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-09-16 - 16:39:35

Att jag vill gå konstskola är mer en viljan att utvecklas - blir bättre på det jag gör, hitta nya inspirationskällor och knyta kontakter med andra med samma intresse=) Jag är väldigt sugen på att få studera konst på heltid. Konstvetenskap som jag läste i höstas var grymt roligt - men saknade det praktiska.



Jag blir mer och mer säker, har fått en massa bra tips från kollegorna på jobbet - dom flesta är frilansare. FA är tydligen det som skulle passa mig bäst kom vi fram till.



Åh vad jag längtar när jag ser dom här bilderna!!! Men behöver inte vänta så länge - imorgon drar jag till solen en vecka! =)

Neha
2011-09-16 - 16:57:48

Ser asmysigt ut:D

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-09-16 - 17:05:15

Känns som en skonomiskdjungel med alla blanketter, skatter, momser och bla bla bla. Kommer nog fråga dig ett och annat=)



...har ingen ledighet alls att ta ut egentligen, ansöker om tjänstledighet (eller i viss mån komp om jag har det att ta ut). Jag är den enda som arbetar med just det jag gör så jag kan lägga upp mitt arbete ganska mycket själv, jag är bra på att planera så att jag kan vara ledig. Får jag inte resa har jag ingen motivation till att jobba. Det är liksom det jag tjänar pengar för - att kunna se världen (ja förutom allt det tråkiga då som att betala hyra/lån).

Carro
2011-09-16 - 17:13:18

<3

Siri
2011-09-16 - 17:24:28

AAh, precis samma sak hände mig idag!

Är hemma från skolan eftersom jag är sjuk. Skulle ta ett bad och upptäcker när jag är klar att vattnet jag tömt ut från badkaret hamnat på badrumsgolvet istället för i avloppet.

Toppen -.-

Anonym
2011-09-16 - 18:53:38

Väldans fin hårfärg du har :)

emmi
2011-09-16 - 22:41:58

Mums, drömmer om bad och sol just nu!:)

Sofia
2011-09-17 - 10:27:13

Krya på dig! Längtar lite till vintersemester när jag ser de här bilderna =)

ida
2011-09-17 - 11:47:56

Hej! Åh, vilka mysiga bilder! Du verkar ha en intressant blogg! Kramiz


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: