GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag får liksom ingen ordning

2011-09-18 | 09:41:56 | Musik/Böcker

Godmorgon blogosfären.
Ligger sjuk i soffan..som vanligt nu för tiden. Så trött på det här nu. Intensiv värkande slemmande hosta, ont i halsen, snuva.

Surfar runt på nätet i några timmar, bloggar, tidningar, nyhetssajter.
Fastnar på Aftonbladet.
Lars Winnerbäck hade turnépremiär igår
.
Suck.
Bästaste finaste magiska underbara Lasse.
Vet inte hur många gånger jag sett honom live nu..men ett år utan en Winnerbäckkonsert är ett lite tomt år.
Och det kommer bli tomt i år..ingen Winnerbäckkonsert för mig.
Buhu.
Några av mina lyckligaste bästaste stunder i liver har varit Winnerbäckkonserter..allt annat slutar att existera unde där dryga två timmarna.

Scrollar igenom låtlistan från gårdagen..4 nya låtar..och underbara Hjärter Dams sista sång.

(bild från Aftonbladet.se)

Här är alla låtarna

1. Vem som helst blues

(ny låt)

2. Faller

3. Över gränsen

4. Jag har väntat på ett regn

5. Min älskling har ett hjärta av snö

6. Stockholms kyss

7. Hjärter dams sista sång (Lars Winnerbäck solo)

8. Från kylan in i värmen (Lars Winnerbäck solo)

9. Hugger i sten

(Lars Winnerbäck solo)

10. Ett slags liv (ny låt)

11. Om du lämnade mig nu

12. Söndermarken

13. Hosianna (ny låt)

14. Järnvägsspår

15. Kom ihåg mig

Extranummer

16. Utkast till ett brev

(ny låt)

17. Jag får liksom ingen ordning

Extranummer 2

18. Elegi

19. Elden


Kommentera 9 st

Kommentarer
Rinki
2011-09-18 - 11:15:20

Usch, det verkar som att det verkligen går runt förkyldningar nu. Såg i webbutiken att det kommit massa nytt och fint, kanske ska slå till med något :) du är verkligen talangfull!



Kram och krya på dig!

lisaevelinas konst & inredning
2011-09-18 - 11:23:09

så tråkigt du inte blir bättre, lider med dig! Krya på dig-kram!

Åsa
2011-09-18 - 12:05:42

Åh, jag missar också honom i år :( Men VARFÖR spelade han inte "den gamla räven" Kom änglar?



Krya på dig!

Angelina
2011-09-18 - 12:08:23

sv: jaa :) bilden är tagen från google :)

A
2011-09-18 - 17:15:53

Läste också recesionen i AB. Åh vad jag önskar jag skulle se/höra honom igen, men det blir ingen Winnerbäck-konsert för mig heller i år. :'(

Malin
2011-09-18 - 19:31:37

Jag och min pojkvän lyckades få biljetter till konserten igårkväll, alltså den andra spelningen på Göteborgs Konserthus. Gick in till biljettkassan bara ett par timmar innan och de hade fått två återbud så de biljetterna plockade vi! Behöver jag säga hur mycket jag grät ögonen ur mig under Hjärter dams sista sång? Underbart. Underbart,

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-09-18 - 19:42:09

Han är grymt bra :) Gillar :)

..:Sarah:..
2011-09-19 - 12:45:29

ååååh va jag längtra till 10 oktober.

älska lasse <3

Sara
2011-09-20 - 07:12:34

Har ännu inte sett honom live och det grämer mig att man aldrig tar sig dit. Måste! Ett måste! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: