GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

soffläge

2011-10-16 | 20:10:02 | Hus/Renovering/Inredning

Nu sitter jag och surfar inredningsinspiration igen..tänk om dryga två månader så bor vi i vårat hus...jag hoppas ju att vi egentligen hunnit flytta in det mesta innan jul så man kan få lite julemys och julfeeling, särskilt med tanke på att förra julen jobbades bort dagarna innan och julafton slutade med kräksjuka..
Men det är väl mest sannolikt att vi flyttar in mellan jul och nyår och får spendera julen i flyttkaos.

Just nu surfar jag runt på Ikea, Mio , Em möbler och kollar soffor...Vi har ju våra fina röda Klippansoffor i läder som jag älskar och som nog kommer användas mer i huset än de gjort här i lägenheten.
Sen har vi ju en 4,5 år gammal brun Mysingesoffa...men fan vad sliten den blivit.

Just nu fantiserar jag om rosa, cerise eller orange soffa...

www.em.com

www.ikea.se

www.mio.se

www.mio.se

 

Och i huset tänker jag sätta upp än mer av min egna konst och mina illustrationer än vad jag gjort här i lägenheten.

 

 

Kommentera 18 st

Kommentarer
Jess
2011-10-16 - 20:25:43

Åh vad jag också vill flytta till hus! Men det lär väl dröja x antal år... Den första/sista soffan var riktigt snygg, din tavla gör sig fin ovanför. Kul att inreda med sin egen konst, så mycket mysigare och mer hemtrevligt :)

Annie
2011-10-16 - 20:43:38

Vad fint med soffan och din bild ovanför! :)

Malin
2011-10-16 - 20:59:31

Läckra soffor! :)

leopardia
2011-10-16 - 21:41:29

Men då kan det ju vara dags att beställa soffan nu ;) eftersom både Mio och EM-möbler har vääääntetider på sina grejer...

Anna J
2011-10-16 - 22:11:58

Så snygga soffor. Jag gillar särskilt den första. Vad är det för soffa?



Och du, julstämning blir det säkert ändå. Det behövs inte så mycket. En hyacint, ett tänt ljus, en god glögg och en schysst jullåt i bakgrunden så är man en bra bit på väg. :-)



Ha en fin kommande vecka! Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-16 - 22:28:01

Anna J: Ja visst är den snygg! Den är från www.em.com för en tiotusenlapp blir den din.



du har så rätt..det krävs inte så mycket egentligen men kanske inte så kul bara om vi sitter här med mest flyttlådor o det är rörigt och nedpackat det mesta...vill ha det iordning kring mig.



kram!

Anna J
2011-10-16 - 22:40:01

Nja, jag får nog avstå även om den är ruskigt. Köpte en soffa för den summan från EM för ett par år sen och den är så skön och härlig. Det är bra grejer därifrån.



Och jag vet hur du tänker på att ha ordning i kring sig. Svårt att känna det i ett flyttkaos.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-16 - 22:41:45

Anna J: bra att veta att det är bra skit man köper där iaf =)



Ja vi flyttade ju till den här lägenheten typ en vecka innan jul och två dagar innan jul stod kyl o frys i vardagsrummet och mattläggaren dök inte upp och allt var ett enda kaos, var mycket som fixades den 23 för att vi sen kunde ha lite jullunch här på julafton =)



Mette
2011-10-16 - 22:52:07

Heeej!



Du känner inte för å teckna en liten blondie (som älskar rosa) som mig som tänker sätta tänderna i en härlig cupcake?! :)



Så kan du ha det som t-shirt tryck också?! ;)

Så kan vi kanske ordna en tävling från min bakblogg med länk hit, även fast du säkert har måånga mer läsare än mig?!



www.mirabellcupcake.blogg.se

Mickan
2011-10-16 - 23:02:24

Ja kan se dig sitta i den orangea soffan å sippa tea :) men de är nog bara för ja vet hur skön den är (de är väl den som står i "kurvan" typ inne på mio?) :)

Annars den lila mio är väldigt ni oxå :)

Haha ja jag hoppas innerligt att bebis ploppat till din födelsedag annars blir jag nog tokig på riktigt! Jonas försökte "prata" ut den förut, haha!! Att det är för trångt i magen nu å att vi har Arnold Schwartzeneger (eller hur man stavar) här ute, haha! Pusspuss

Mickan
2011-10-16 - 23:19:52

Sv: Yikes att den va så dyr alltså :/ ja mena de är ju inte mer än en två-sits typ :/

Ja hur går de med tapetval? :)

Haha jo, jag har några fönster kvar å putsa å några garderober å städa, trappor får va till sista utvägen, får sån jevla foglossning och såna där knivhuggande värkar som går ut i låret typ haha! Men ja, snart blir alla knep användna

Mickan
2011-10-16 - 23:22:13

Han är förresten inte så supersjuk nu :) ja har proppat i honom satsumas och en panadol cold&flu så febern har börjat ge sig, vi får hoppas den håller sig borta :) puss

Mette
2011-10-16 - 23:49:57

Nejdå, ingen fara!



Man kan ju försöka iaf :D

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-10-17 - 10:19:23

Jag vill också flytta till hus! Det ska bli av i framtiden. Jag gillar den översta soffan, :-)

annelie
2011-10-17 - 14:23:33

Hej

Jag undrar om det går att köpa någon av din konst. skulle passa i mitt nya hus. det är speciellt en med lockigt hår

mvh annelie

PAULINE
2011-10-17 - 16:18:13

Vilka underbara soffor! :) Härliga färgklickar!

Emma says style, love & rock and roll.
2011-10-18 - 16:58:47

Den tredje soffan ÄR grym!

Elin [ n e v n a r i e n ]
2011-10-19 - 18:56:05

Jag vill också flyttaaaaaaa! Så himla kul att bara få inreda om allt igen.. :D

Och jag som inte är ett fan av rosa egentligen.. gillar verkligen den översta soffan. Ser lyxig ut! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: